Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xvanny schreef:Dan heb ik ook nog een vraagje: doet het geen pijn bij paarden als je een aanloopje neemt?
xvanny schreef:Dan heb ik ook nog een vraagje: doet het geen pijn bij paarden als je een aanloopje neemt?
.
iig hoef ik mooi geen blauwe knieën meer van longeersingels etc. en kan ik toch lekker oefenen.
Robynne schreef:__Lauraa schreef:Neem een aanloopje, spring en gooi je been eroverheen. Mij lukt t op een paard van 1.62 en ik ben 1.74 dus het moet jou toch ook zo lukken
Moet je wel een paard hebben die niet per ongeluk schrikt en een stapje opzij doet zodat je in het zand valt. - ervaring -
ik stap dus gewoon niet meer op zonder zadel, nog makkelijker
lol smeetjoew schreef:Je kan toch gewoon op een krukje gaan staan, dan je voet in de beugel zetten en gaan zitten?
Belasten van het paard met opstappen vind ik sowieso al een beetje dubieus, maar als je daar echt van overtuigd bent, dan gebeurt dat vooral met het 'ophijsen' van jezelf. Dus als je een krukje gebruik, hoef je jezelf niet op te hijsen.