amykimmie schreef:Nu heb ik haar deze week al een paar keer gereden, met het tempo gaat het wel beter! Rijd veel figuren met haar en ze krijgt door dat hard lopen toch weinig zin heeft. Meestal is ze de eerst 10 minuten druk maar daarna loopt ze lekker rustig en ontspannen. Maar nu loopt ze heel scheef op links, ze loopt gewoon met haar voorhand op de hoefslag en de achterhand op de binnenhoefslag. Op de volte loopt ze wel met stelling en mooi rond, maar op de hoefslag loopt ze dus ontzettend scheef, van mn been trekt ze dan ook weinig aan. Iemand daar nog tips voor?
Bedankt trouwens voor de tips tot nu toe, het helpt echt!!!
Waarschijnlijk is je paard wat zwakker in het linkerachterbeen, door de achterhand naar binnen te zetten kan je paard het zich makkelijker maken want dan kan het rechterachterbeen wat overnemen. Ik zou me hier nu nog niet te druk over maken en verwacht dat het met het sterker worden van je paard zichzelf wel op gaat lossen. Met veel voltes en kleine wendingen en Sjes en 8jes kun je toch dat linkerachterbeen aanspreken en dan wordt dat gaandeweg wel sterker. Met veel binnenhoefslag en kwartlijnen rijden zal ze ook minder geneigd zijn om met haar schouder richting omheining te plakken, wat je veel ziet met jonge paarden omdat een paard achteraan breder is dan voor (wigvormig gebouwd)
Als het je echt stoort zul je aan de gang moeten met schoudervoor, dan kun je de voorhand steeds weer voor de achterhand plaatsen. Maar aangezien je eigenlijk nu net pas begonnen bent met het verbeteren van de tempocontrole zou ik het gewoon even laten zitten, Rome is niet in een dag gebouwd!