vragen over mijn zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:05

tahorselover schreef:
Weetje bedankt ik vraag om tips maar krijg alleen maar geziek over dat eigenlijk mij hele zit slecht is :S nee dat maakt me erg blij bedankt dat jullie mijn rot leven nog vervelender hebben gemaakt door mijn enige vreugde (paarden) van me af te nemen. Sommige mensen die gwn netjes punten gaven voor mijn zit bedankt en als je een van die mensen was die alleen maar zeurde weet je dat zelf ook wel zo niet dan durf ik te wedden dat je zelf nog niet eens zo goed kunt rijden maar gewoon graag andere afkraakt

Dit is lager. ;) Wat wou je horen dan?
Wen er maar aan hoor, vooral in de paardenwereld duurt het lang voordat je 'goed' bent. En het duurt nog langer voordat niemand meer commentaar op je heeft ;)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:10

Nee dat bedoel ik ook. Bijv. Jij en Deena gave duidelijk tips van dit en dit kan je doen maarvdie mensen die zo gaan zeggen van dit is slecht en dit is slecht daar kan ik echt niet tegen en das ook best we'll logisch denk ik. Niet tegen jou hoor echt niet :)[/quote]

Maar duidelijke tips kunnen helemaal niet gegeven worden, dat is mijn punt.
Als er iets mis is met je zit, laten we een voorbeeld noemen, jij beweegt je voeten erg veel.
Ik neem aan dat je niet bewust met je voeten zit te zwaaien, of wel? :)
Dat kan dan bijv. uit je knieën komen, wat weer uit je heupen kan kopen wat uiteindelijk zelfs weer uit je bekken kan komen.
Maar dat kun je dus enkel zien als je ernaast staat, kan kijken naar je rijden en niet vanaf een vaag filmpje. Snap je mijn punt? :)[/quote]

Kijk hier heb ik dan wat meer aan. I.P.V. Dat je dat dan meteen zegt was een stuk fijner geweest voor ons allebij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:13

Bizzybijtje schreef:
Je komt uit het zadel en je wappert met je benen, wat er kort gezegd op wijst dat er behoorlijk wat mis is met je zit. Echter, kunnen we hier via Bokt niet veel aan doen ;) omdat dat echt van kleine factoren afhangt waar je gewoon 'live' instructie bij nodig hebt.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:19

Hier op bokt zijn idd mensen van alle pluimage, goede ruiters en minder goede ruiters, je plaatste een filmpje met een heel duidelijke vraag.
Ik dacht echt dat je dit hier vroeg om jouw rijhouding echt te beoordelen en dus nadien ook te kunnen verbeteren.
Nu blijkt uit jouw antwoorden hier dat je enkel het filmpje plaatste in de vaste overtuiging dat je een top houding had en dat iedereen dit zou gaan bewonderen met een heel duidelijk wow-gevoel. Wel dat is niet zo gebleken , en dat doet pijn.
Paardrijden dat leer je in trapjes, de eerste treden daar ben je dus al op geraakt, en om hoger te kunnen geraken moet je daar ook voor open staan, je moet jezelf willen verbeteren anders lukt dat je nooit, al rij je nog 30jaar verder.
Jouw lesje op het filmpje was ook heel duidelijk een groepsmanége les, en das echt niet verkeerd, daar leer je idd het basis rijden en in sommige gevallen ook net iets meer, maar het is pas nadien dat het echte rijden begint.
Zelfs een paar milimeter verschil in jouw houding kan een reuze verschil geven bij het paard, een paard voelt die dingen echt zo haarfijn aan, dit klinkt mssn een beetje ongelooflijk en verwaant, maar het is echt wel zo.
Er zijn hier best een hele reeks mensen die al jaren en jaren les geven, die zelf heel wat ervaring hebben, die op heel veel paarden gereden hebben, en de meesten daarvan zullen zelf nog steeds clinics volgen , en af en toe privé les nemen, en dan kom je meestal tot de conclusie dat je het nooit echt zult leren, en daar moet je het dan maar mee doen, maar het trachten te verbeteren dat moet altijd aanwezig blijven.
Jij gaat er hier van uit dat je het allemaal al zo goed kan, das heel spijtig.
Paardrijden is voor de meesten een hobby, het moet idd leuk blijven, maar het is wel een verdomd moeilijke sport, waar heel wat technische, theorethische, psychologische kennis en vaardigheden bij komen kijken.

tahorselover schreef:
Weetje bedankt ik vraag om tips maar krijg alleen maar geziek over dat eigenlijk mij hele zit slecht is :S nee dat maakt me erg blij bedankt dat jullie mijn rot leven nog vervelender hebben gemaakt door mijn enige vreugde (paarden) van me af te nemen. Sommige mensen die gwn netjes punten gaven voor mijn zit bedankt en als je een van die mensen was die alleen maar zeurde weet je dat zelf ook wel zo niet dan durf ik te wedden dat je zelf nog niet eens zo goed kunt rijden maar gewoon graag andere afkraakt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:20

Ik heb het filmpje gezien, vond het best lastig kijken omdat er zoveel ruiters in beeld komen.
Wat me opviel is dat je met de galop niet goed in het zadel blijft zitten, maar bij elke galopsprong uit het zadel komt.
Maar dat is ook best lastig, ik moet er zelf ook altijd goed op letten dat ik goed blijf zitten.

Edit: leuke paarden rijden er mee in de les. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-06-12 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:23

tahorselover schreef:

Je krijgt super lieve opbouwende kritiek! en nog weet je dat naar gezeik te draaien... volgens mij moet je het nog een keer lezen!

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:25

Ik zei dat ik om tips vroeg omdat ik echt wel tips wil maar ja ik had natuurlijk gehoopt dat er wat meer bijstond van leuk paard en alles. En ik weet heus wel hoe paarden werken hoor dat hoef je me niet te vertellen. Ik heb geen zin meer in dit want langzamerhand begint heel bokt tegen me te keren omdat ik om tips vraag en allee even uitleg van dit paard was nieuw. EN NEE IK DACHT NIET IEDEREEN GAAT DIT GEWELDIG VINDEN DANKJEWEL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:27

tahorselover schreef:
Ik zei dat ik om tips vroeg omdat ik echt wel tips wil maar ja ik had natuurlijk gehoopt dat er wat meer bijstond van leuk paard en alles. En ik weet heus wel hoe paarden werken hoor dat hoef je me niet te vertellen. Ik heb geen zin meer in dit want langzamerhand begint heel bokt tegen me te keren omdat ik om tips vraag en allee even uitleg van dit paard was nieuw. EN NEE IK DACHT NIET IEDEREEN GAAT DIT GEWELDIG VINDEN DANKJEWEL!

En je schiet weer in de slachtofferrol, terwijl het wederom allemaal goed bedoeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:34

tahorselover schreef:
Ik weet niet wat jij goed bedoelt noemt maar dat was totaal niet aardig. Ik ga deze toppic zo snel mogelijk verwijderen want krijg hier nu toch echt de paasei in! Ik vraag om freaking tips en wordt afgezeikt en als ik daar wat van zegt ben ik fout bezig nou laat maar weetje ik ga niet meer reageren op jullie want het kan me geen flikker meer schelen ik weet wat ik wel en niet kan ik weet nu dankzij (sommige) mensen hoe ik mezelf kan vebeteren en die tips zal ik gebruiken maar verwacht niet dat ik nog een keer hulp ga vragen op bokt want blijkbaar komen daar maar een paar aardige mensen op af :S

Je stelt je ongelooflijk aan. Telkens als iemand je probeert te helpen schiet jij in de aanval.
Was je dan van plan om naar de OS in Londen te gaan dit jaar? Want ik heb het idee dat je zulke reacties verwachtte.
Je vat alles op alsof het aanvallend bedoeld is, terwijl dat helemaal niet waar is. Dat mensen commentaar hebben is niet omdat ze je willen pesten en je leven willen ruïneren ofzo, maar eerder omdat ze je willen helpen omdat jij zelfs speciaal een topic opent om tips te krijgen! Vind je dat zelf nou ook niet een beetje vreemd?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:34

Joh meis, neem het niet zo zwaar op, iedereen maakt fouten en niemand is perfect iedereen kan nog wat leren, ik heb nog niets gelezen dat echt afzeiken was.
Het is juist omdat je tips wil over je zit dat mensen daar op focussen en niet heel verhaal op hangen wat een leuk paard het is en wat je goede kanten zijn.
Neem de puntjes mee die genoemd zijn en komt wel goed joh en vooral goed dat je jezelf laat filmen dat moet je echt vaker doen en probeer dan zelf te kijken of er verbetering in zit en wat jij denkt dat er verbeterd moet worden is echt heel leerzaam om jezelf te laten filmen.

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:39

Tigra_ schreef:
Joh meis, neem het niet zo zwaar op, iedereen maakt fouten en niemand is perfect iedereen kan nog wat leren, ik heb nog niets gelezen dat echt afzeiken was.
Het is juist omdat je tips wil over je zit dat mensen daar op focussen en niet heel verhaal op hangen wat een leuk paard het is en wat je goede kanten zijn.
Neem de puntjes mee die genoemd zijn en komt wel goed joh en vooral goed dat je jezelf laat filmen dat moet je echt vaker doen en probeer dan zelf te kijken of er verbetering in zit en wat jij denkt dat er verbeterd moet worden is echt heel leerzaam om jezelf te laten filmen.

Dankje wel dit zal ik ook zeker doen hier heb ik echt wat aan :)

Anoniem

Re: vragen over mijn zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:47

je wilt tips, je krijgt tips, de tips zijn niet wat je wilde horen, je stelt je aan en je word boos.. ga het eens terug lezen en kijk eens naar wat je schrijft, je bent reuze onredelijk bezig! 7 jaar in een manege les zegt echt niet zoveel... verder zijn er al veel tips genoemg, ga eens opzoek naar prive les of een verzorgpony waar je les op krijgt, daar leer je 10 x meer en heb je veel meer aan..

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:52

Ik zei dat ik 7 jaar rij. Niet alleen manege lessen :S ik rij in australie op mijn neef zijn 3 renpaarden ik mag ze in zomervakanties helpen trainen. Ik rijd nieuwe paarden op mijn manege om te testen of ze geschikt zijn voor de lessen. Ik rijd bij een friendin ik friesland op haar moeders friezen alleen in de bak en soms krijg ik les van de moeder zelf. Ik rijd bij vrienden op hun paarden/verzorgpaarden. Dus ervaring heb ik wel zoals ik al had gezegd onder het filmpje. Maar niemand wil het blijkbaar uit mijn oogpunt zien daarom ga ik dit filmpje ook verwijderen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:02

Blijkbaar wil jij je houding helemaal niet verbeteren...
Blijkbaar dacht jij te horen, goed zo, niks mis mee!

Dat gaat niet gebeuren hoor. Je leert je hele leven door, en écht rijden leer je niet in 7 jaar.

Als jij echt wou leren, dan had jij deze tips als heel waardevol gezien.
Er worden namelijk heel respectvol en eerlijk gezegd wat er nog niet zo goed gaat, maar jij draait het zo dat het 'afzeiken' wordt. Afzeiken ziet er echt heel anders uit..

Ik zal er in ieder geval heel blij mee zijn want je kan zo wel beter worden, maar zo leer je niks.
Jammer want je bent jong begonnen en je rijd al leuk dus je zal nog veel beter kunnen worden.

Zeg nog een keer afgezeikt en ik word gek :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:06

tahorselover schreef:
Ik zei dat ik 7 jaar rij. Niet alleen manege lessen :S ik rij in australie op mijn neef zijn 3 renpaarden ik mag ze in zomervakanties helpen trainen. Ik rijd nieuwe paarden op mijn manege om te testen of ze geschikt zijn voor de lessen. Ik rijd bij een friendin ik friesland op haar moeders friezen alleen in de bak en soms krijg ik les van de moeder zelf. Ik rijd bij vrienden op hun paarden/verzorgpaarden. Dus ervaring heb ik wel zoals ik al had gezegd onder het filmpje. Maar niemand wil het blijkbaar uit mijn oogpunt zien daarom ga ik dit filmpje ook verwijderen.

Waarom doe je zo kribbig? Iedereen geeft je goeie tips en een 14 jarig meisje kan gewoon nog niet de sterren van de hemel rijden met alleen manege ervaring en nog wat andere paardjes, so what?
Ze geven je allemaal tips en het is leuk dat je bij je vriendin mag rijden en in australie, maar dat betekend niet meteen dat je goed kan rijden.
Een goede ruiter kan op elk paard rijden, ongeacht of die lekker zit of niet. Ik kan ook niet op ieder paard fatsoenlijk rijden, maar daar leer je van.
Waarom dan voor alles een excuses vinden? Omdat je nog niet zo heel netjes zit? Geeft toch niet, als je de tips aan neemt, kun je ze gebruiken om beter te leren rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:13

tahorselover schreef:
Okey nu ben ik er echt fiets klaar mee! Ik kan er echt niet tegen als mensen gaan zeuren over penny zijn! Ik ben alles behalve penny! Ik kan er NIET TEGEN DAT ER WORDT GEZEIKT OVER MIJN ERVARING OF WHAT EVER LAAT ME GEWOON fiets MET RUST ALS JE HIER ALLEEN MAAR KAN ZEUREN!!! ALLEEN TIPS WELKOM! DANKJEWEL

Mensen proberen je tips te geven, wil jij daar niks mee doen, dan zijn deze reacties van ons volkomen te begrijpen, bokt houdt je mooi een spiegel voor :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:37

En ik mag in Spanje op drie Spaanse hengsten rijden die allemaal wedstrijden hebben gewonnen, ben ik nu ook een ervaren ruiter? :))

Nee even zonder grappen, ik vind dat je wat overdreven reageert. :) Je krijgt hele goede, onderbouwde tips voor je houding, precies waar je om vroeg, en dan is het nog niet goed? Ik ga mee met de rest. Je handen en benen maken het een wat onrustig beeld en misschien kun je wat privé lessen nemen om aan je zit te werken? :)

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 05:56

Ik heb toch zeker weten gezegd dat het er leuk uitziet, en het is ook een super leuk paard. :j
Wat wij doen is gewoon tips geven, dat jij nou bij elke tip in de verdedeging schiet door te zeggen "Het is een nieuw paard dus ik lette niet helemaal op wat ik deed."
Dat schiet toch niks op, als wij je tips willen geven dan verwachten wij niet zo'n reactie...
Super goed dat je niet alleen op de paarden van de manege rijd, maar dat betekent helemaal niks met of je nou ervaren bent etc.
Er zijn hele goede tips gegeven waar je wat mee kan doen, en van de tips waarvan je denkt daar doe ik niks mee, dan doe je dat maar niet.
Maar de tips vind ik allemaal nuttig..
Als je ervaren bent kan je op alle paarden een goede zit hebben.
Nou wil ik niet zeggen dat ik dat heb.
Ben het hier ook eens met de rest...
Maar het is echt een super leuk paard, en volgensmij kan jij ook heel goed rijden. :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 05:59

Ik vind het ook wat overdreven hoe je reageert, aan de ene kant snap ik je reactie wel, kritiek krijgen is natuurlijk niet leuk nee. Maar inderdaad, had je verwacht dat iedereen je houding super vond? Over je houding ed kan ik zelf weinig zeggen, want ik rij ook pas 7 jaar.

Als ik het zo lees is alles goedbedoelt, ze willen je heus niet afzeiken, maar helpen.

Ik zou zeggen als ik jou was, doe wat met de tips en adviezen, en vraag of je moeder het de volgende keer weer kan filmen, zodat je zelf kan zien of er iets veranderd is met de eerste keer. Of leg het desnoods bij je instructrice neer, of zij je erbij wil helpen.

:)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 06:45

Sorry, voor mijn reactie en alles, ik heb het de laatste tijd nogal moeilijk. Ik wil heel graag een eigen verzorgpaard maar kan nergens wat vinden en het lijkt alsof mijn ouders dat niet snappen want steun krijg ik niet van ze. Op me school heb ik ook niet echt vrienden, ik wordt eerder gepest. Dus het is logisch dat ik me gisteravond nogal aangevallen voelde. Misschien moest ik niet zo reageren. Maar ik heb hierna we'll de hele nacht liggan huilen. En blijkbaar vinden meer mensen dat erg lachwekkend.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:51

Voor iemand die 7 jaar rijd vind ik je niet netjes rijden :o

Je benen zwaaien, je handhouding is helemaal verkeerd en in de galop zit je ook verkeerd, 1 tip voor in de galop, ga niet met je bovenlichaam mee duwen, maar doe net alsof je kont aan het zadel vastgeplakt zit en ga met je kont zo mee''duwen'' kort gezegd net alsof je aan het seksen bent XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:16

Oh, alsjeblieft zeg......niet met je kont gaan duwen, daar hinder je je paard alleen maar mee.
Rechtop zitten, schouders laten vallen, bovenbenen los en lang, hakken laten vallen, billen ontspannen, buikspieren aanspannen. In de galop kun je iets achterover zitten als je het moeilijk vindt om in het zadel te blijven zitten, maar let er wel op dat je niet te ver achterover zit, en niet aan je teugels gaan hangen.

En misschien een beetje skin kweken, schat. Niets is zo moeilijk als paardrijden, en je zult nog heel veel commentaar krijgen in je leven, elke keer als je denkt dat je het nu best goed doet, blijkt er nog weer van alles mis, en dat kan vreselijk frustrerend zijn. Maar door elke keer aan die punten te gaan werken, onder goede begeleiding ga je vooruit, en kan je zomaar op een dag een fijn plaatje neerzetten.
En wss gaat het dan de volgende dag weer bagger :')

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:23

tahorselover schreef:
Sorry, voor mijn reactie en alles, ik heb het de laatste tijd nogal moeilijk. Ik wil heel graag een eigen verzorgpaard maar kan nergens wat vinden en het lijkt alsof mijn ouders dat niet snappen want steun krijg ik niet van ze. Op me school heb ik ook niet echt vrienden, ik wordt eerder gepest. Dus het is logisch dat ik me gisteravond nogal aangevallen voelde. Misschien moest ik niet zo reageren. Maar ik heb hierna we'll de hele nacht liggan huilen. En blijkbaar vinden meer mensen dat erg lachwekkend.

Wat vervelend dat je het zo moeilijk hebt. -O- Maar niemand heeft hier zitten lachen omdat je verdrietig was. Mensen vonden het wel lachwekkend dat je bij iedere reactie in de verdediging schoot terwijl er helemaal niks aan de hand was. Vind eigenlijk dat niemand met in ieder geval zijn/haar eerste post onredelijke dingen zei. Misschien is het slim om de volgende keer dat je zo'n topic maakt dan wel meteen een representatief filmpje plaatst? Gewoon een filmpje waarbij er geen factoren zijn die jouw normale houding beïnvloeden.

Er valt inderdaad nog een hoop te verbeteren aan je houding, maar ga zelf eens rond kijken bij Horses at work en je ziet dat heel veel mensen problemen hebben met hun houding, je bent echt niet de enige! Ik denk wel dat het slim is om eens te vragen bij je instructrise of het mogelijk is dat zij een les op je houding let, of kijken of je een echte zitles kunt krijgen (op een paard aan de longe met bijvoorbeeld wel zadel op maar zonder stijgbeugels). Wij kunnen vanaf het filmpje wel zien wat er verkeerd gaat, maar niet wat de oorzaak daarvan is, sowieso is dat vanaf een filmpje moeilijk te beoordelen en dit is niet echt een makkelijk filmpje doordat er zoveel andere paarden je pad kruisen etc.

Nu nog wat tips, in ieder geval voor je armen kan ik die wel geven. Probeer dat je onderarmen in 1 lijn zijn met de teugels, hierdoor ontstaat er dus een knik in je armen. Je mag met lichtrijden wat dichter bij het zadel blijven, dit doe je door (zoals eerder genoemd is) meer in je enkels te veren en vanuit je buik te lichtrijden. Doorzitten is ook nog een puntje waar je op mag oefenen, begin eventueel in draf telkens kleine stukjes zodat je zometeen in de galop ook beter kunt blijven zitten, sleutelwoord hierbij is ontspannen. Niet klemmen, maar gewoon lekker zitten en wel blijven rijden met je benen.

Ik vind het super dat je een topic maakt omdat je dit wil verbeteren!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:43

Nou, dan krijg je van mij een goede tip al zal je die ook niet zo leuk vinden.
Als de instructrice, waar je les van hebt, vind dat jij geweldig kan rijden, en dit is een ver gevorderde groep, dan zou ik als de sodemieter op zoek gaan naar een andere manege, want dan word er knap slecht les gegeven!
Met andere woorden, zo kom je zelf niet verder en is het eigenlijk tijd en geld verspilling.
Of je moet zo'n les gezellig vinden met de meiden onder elkaar.
Jou houding is inderdaad slecht, hoe vervelend dat ook klinkt. En als je dat regelmatig te horen krijgt van de jury op een wedstrijd, moet er toch een lampje gaan branden lijkt mij.
Dus, op zoek naar een manege waar ze beter op je zit letten, of in elk geval eens wat zit lessen nemen.
Al zou ik die niet nemen van je huidige instructrice, die kan ze beter zelf nemen denk ik!

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:58

tahorselover schreef:

Vervelend dat het zo gaat op school en thuis.. :(:)
Maar reageer dat dan alsjeblieft niet op ons af, al helemaal niet als wij je alleen maar helpen en tips geven. :)
Wij lachen jou ook helemaal niet uit, alleen de reacties die jij elke keer gaf zijn voor sommige wel lachwekkend.
Ik ben het eens met Xjosee .