paard zakt weg met achterhand in gallop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:21

Sassy4barrel schreef:
Dat is echt heel slecht :( dat is een hele slechte manier van trainen. De pro barrel racers in de USA en Italié die trainen met hun wedstrijd paarden amper op de barrels anders vinden de paarden het niet leuk meer en het is veel beter conditie training in het bos te doen en veel basis werk... Gelukkig is dit paardje nu bij jou en hoeft zij dat getrek en gejut niet meer mee te maken :)

haha ja, je zou haar nu eens moeten zien, ze is enorm verandert van persoonlijkheid / attitude. ze is zo zoet lief en rustig(er) geworden <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:37

Doordat jij op een andere (vriendelijkere) manier traint is de bespiering van je paard anders en misschien minder geworden. Als ik lees dat ze dagelijks op de barrels getraind is. Dan is het niet zo moeilijk te beredeneren dat ze spiermassa verliest (niet negatief bedoelt hoor ;) ).
Ik denk niet dat het in de verste verte iets te maken heeft met ataxie en wat er gezegd wordt over barrelpaarden dat ze snel "versleten" zijn is ook de grootst mogelijke onzin. Het zal heus zijn dat er zat barrelpaarden snel kapot staan maar dat is meer te wijten aan degene die erop zit dan aan de sport an sich.
Een goede barrelracer traint zijn/haar paard niet meer dan een keer of 2 per week op de barrels en dan ook nog in een rustig tempo.

Ik denk dat je, als je de training weer wat meer gaat oppakken, snel weer op het oude niveau zit. Wat wel heel belangrijk is, is dat je je paard in balans houdt op zo'n kleine cirkel. Dus goed ervoor zorgen dat ze haar binnenschouder en binnenachterbeen goed onder de massa houdt.

Succes! :)