Als mijn fries wil springt ze niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Als mijn fries wil springt ze niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:45

echt springruiters springen vaak maar 1x in de week. een dressuur ruiter oefent ook niet iedere dag de zelfde oefeningen, die wisselt ook af

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:46

StalNollie schreef:
Tigra_ schreef:
Waarom wil je 2 dagen achter elkaar springen?
Ik zou het niet doen en de volgende keer weer kijken wat het paard doet.

waarom niet en al die springruiters dan
of dressuurruiters iedere dag maar weer dressuren.

nee hoor zijn er zat die iedere dag springen met maar 1 rust dag.
kan makkelijk als je paardje getraint is of het nog moet leren.

kijk naar je paard, wat hij wil maar laat niet met je sollen jij bent de baas als het verder geen tekenen van pijn etc is dan toch keer wat strenger optreden.

Springruiters springen geen 7 dagen in de week hoor (top) die dressuren ontzettend veel!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:25

StalNollie schreef:
Tigra_ schreef:
Waarom wil je 2 dagen achter elkaar springen?
Ik zou het niet doen en de volgende keer weer kijken wat het paard doet.

waarom niet en al die springruiters dan
of dressuurruiters iedere dag maar weer dressuren.

nee hoor zijn er zat die iedere dag springen met maar 1 rust dag.
kan makkelijk als je paardje getraint is of het nog moet leren.

kijk naar je paard, wat hij wil maar laat niet met je sollen jij bent de baas als het verder geen tekenen van pijn etc is dan toch keer wat strenger optreden.

Nou ik denk als de top springruiter dagelijks springen op het zelfde paard en dan bedoel ik echt op hoogte dan zullen de paarden echt niet lang mee gaan hoor.
Daarnaast is een fries wel wat anders als een springpaard natuurlijk hé.
Sowieso is ieder paard anders en kan best dat het beestje er last van heeft is echt niet raar hoor.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:04

anne1300 schreef:
doe ik niet hoor.
Ik stop op tijd.

Dat is goed.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:23

Gewoon over een paar dagen weer proberen. En niet bij voorbaat al denken dat het niet lukt.

Oefenen oefenen. En inplaats van een hindernis een balkje op de grond gebruiken.
Bijvoorbeeld 1a2x springen in de week en nog een x over een balkje. Maar ga niet 2x 60cm springen maar 1x 60 en andere x lekker laag houden. Niet overvragen.

Springruiters (ik zelf) springen ook niet altijd hoog. En ook soms maar 1a2x in de week.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:58

dat snap ik wel was ook overdreven om iedere dag te zeggen mischien,

maar jullie springruiters springen heus wel eens 2 dagen achter elkaar, en ook de niet spring ruiters. ik zelf soms wel drie dagen en dan par weken weer niet. paardje vind het prima zo

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:03

StalNollie schreef:
dat snap ik wel was ook overdreven om iedere dag te zeggen mischien,

maar jullie springruiters springen heus wel eens 2 dagen achter elkaar, en ook de niet spring ruiters. ik zelf soms wel drie dagen en dan par weken weer niet. paardje vind het prima zo

Ja maar niet ieder paard is hetzelfde als je niet vaak springt en dan ineens 2 dagen achter elkaar is erg belastend voor een paard gezien die ook weinig tijd krijgt om te herstellen springen is erg intensief voor de voorbenen. Is zo raar dat een paard daar last van kan hebben?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:11

Graag ook niet je paard over de hindernis meppen... dan doet ie het al helemaal niet. Krijg een beetje kriebels van de zin in de OP 'Zweep helpt niet' namelijk...

Ben benieuwd hoe lang je al bezig bent met springen?

anne1300

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:20

Nee ik bedoel het niet van dat ik haar er overheen mep Dat vind ik mishandeling.
Ze maar een tikje om haar te helpen maar kei hard meppen doe ik echt niet.
Ik ga trouwens in het weekend kijken of ze weer wil.

x_Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:43

Luister alsjeblieft naar je paard, als ze de ene dag wil en de andere niet, zal er vast wel iets haar dwarszitten. Denk je niet? Probeer te achterhalen waaraan het ligt. Doet ze het niet graag, is ze stijf,...

anne1300

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:59

Nee dat is het gekke het lijkt er meer op dat ze een loopje met me nam
want ze was gewoon super fit liep niet raar was juist heel vrolijk. Daarom ga ik juist kijken of ze weer wil zo niet pech gehad. Dan gaan we nog beter kijken of er iets is. het is dan ook weer een week geleden dus. En het rijden gaat steeds beter ze is nog weer soepeler(liep trouwen wel toen ook gewoon soepel). Ik merk dat ik gewoon goed met haar opweg ben. En ik ga gewoon beginnen dan met een sprongetje van 20cm. En ze doet het juist heel graag zeker als je helemaal blij voor der bent als ze het goed doet word ze helemaal druk met der oortjes naar voren en vind ze het geweldig. Anders zou ik het ook niet doen.