wat is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:51

SuperSmurf schreef:
vind je dat lang? Ik dacht dat je meer een paar maanden bedoelde, maar je doelde dus op die wee, nja ruim een week dus?

Nou ja, ik blijf er bij dat t me erg bekend in de oren klinkt, zeker omdat t zonder gewicht op haar rug wel goed gaat. Maar ja.. ik kan t niet zien en mssn zit ik er dus wel helemaal naast.. Maar ach, van bloed prikken wordt t paard niet slechter..

(even offtopuc, hoe krijg jij meerdere quotes in je bericht, want dat snap ik na al die tijd nog steeds niet?)

Maar bij het longeren loopt een paard wel voorwaarts neerwaarts maar lukt het meestal niet zo goed om aan zijn achterbeen te komen en hem op te sluiten zoals onder het zadel.

Gewoon op quote drukken en plakken en knippen en zo.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:54

wel als je met dubbele longe longeert en bij mijn paardje gaat dat juist wel hardtsikke goed. Maar doodat een ruiter druk uitoefent op zijn nieren, kan hij niet onder t zadel rijden..

Thx ik ga t eens proberen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:57

SuperSmurf schreef:
wel als je met dubbele longe longeert en bij mijn paardje gaat dat juist wel hardtsikke goed. Maar doodat een ruiter druk uitoefent op zijn nieren, kan hij niet onder t zadel rijden..

Thx ik ga t eens proberen!

Ik longeer mijn ruin met pessoa en dubbele longeerlijn maar het is vreselijk moeilijk om hem op te sluiten.

Overigens zitten de nieren toch achter het zadel?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:00

nou moet ik bekennen dat ik dat niet weet... Maar het is bijna 100% zeker dat hij een nierprobleem heeft (10 jaar terug ook gehad en deze symptomen zijn weer exact hetzelfde..

Maar feit blijft wel dat ik mijn paardje niet kan berijden en wel los kan laten werken.. Maar waar ze nu prcies zitten weet ik eigelijk niet.. k ga t eens opzoeken!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:12

ze liggen in de buik onder de grote rugspieren.. Uhm oke? en waar is dat nou? De buik is toch wel vrij groot en neem aan de de rugspieren over zijn gehele rug lopen? Of zeg ik nu iets stoms?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:19

weet je waar de lendenen zitten bij een paard? Dat is net voor de overgang van rug naar kruis, net voor de achterhand begint zeg maar. dus net achter het zadel. En daar zitten de nieren.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:01

Heeft ze niet gewoon last van haar tanden??
Want als ze haken op de kiezen hebben willen ze ook niet erg graag
meer rond lopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 14:16

ze heeft iig geen last van haar tanden, want de da heeft haar gebit toen ook bekeken, maar ik zal dat van die nieren wel eens aankaarten bij hem. thanx voor jullie reacties. OK dan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:22

oke thx desiree, weer wat geleerd! Knipoog Maar goed, er blijft dus evengoed druk op de nieren als er een ruiter op zijn rug zit lijkt me? Werkt toch gewoon helemaal door?

En iig nog succes met je paardje verootjoo!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

hoeft niet perse. Maar je kunt het heel gemakkelijk testen. Druk maar eens op de lendenenpartij met je hand. als het paard wegdrukt, dan doet het zeer en dan zijn de nieren dus pijnlijk.

Maar als het paard goed voorwaarts neerwaarts loopt, beschermt het zijn rug en lendenen niet. Dus ik denk niet dat het last heeft van de nieren.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:31

Desiree schreef:

Maar als het paard goed voorwaarts neerwaarts loopt, beschermt het zijn rug en lendenen niet. Dus ik denk niet dat het last heeft van de nieren.

die snap ik niey vrees ik.. Hij beschermt zijn rug en lendenen niet als hij goed voorwaarts neerwaars loopt?

Maar nog steeds: mijn paardje heeft dus wel een nierprobleem en kan wel aan de dubbele longe voorwaarts neerwaarts, maar niet met een gewicht op zijn rug..