paard trapt gericht en gaat vaak vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:05

Dan kan dat in principe niet de probleem zijn!

Ik denk dat je of een ervaren trainer, of paarden persoon, even moet aanspreken. Andere mogelijkheid is gewoon 'back to basics' ... terug naar het begin ... hem dus behandelen als een niet-zadelmak pony en van de grond af met hem terug beginnen.
Vermoedelijk is hij 'overpakt' bij het zadelmak maken, waardoor er veel protest is gekomen en niet op tijd en juist is opgevangen, en door jouw onervarenheid heeft hij verschillende keren al kunnen 'winnen' in een strijd. Straffen helpt hier niet ... eerst uitzoeken waarom hij doet wat hij doet ... dat oplossen en dan vanaf dat punt stilletjes terug op bouwen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:05

Tigra_ schreef:
sabrinagirl schreef:
hij is ook pas 4 hij is bij een africhting geweest maar blijkbaar geen goeie
in het begin bleef hij echt aleen maar stilstaan
nu loopt hij wel
maar als we gaan rijden zet ik de bak af zodat we nog een klein 4kantje heeft
en er staat altijd iemand bij want hij vindt het ook leuk om onder het draadje door te gaan

Nouja blijkbaar geen goede dat is misschien wat drastisch gezegd. Hoe deed het paard het daar dan neem aan dat als je het dier wegbrengt daarvoor dat je ook weet hoe het daar ging en zelf misschien ook een paar keertjes daar gereden?

Ik weet niet of je er per ongeluk overheen gelezen heb maar kun je er antwoord opgeven?

Kosje4

Re: paard trapt gericht en gaat vaak vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:07

nee hij is neit van mij maar van me school
dus was er daar niet bij
en ben idd ook weer opnieuw begonen want longeren kende hij ook niet eens toen die terug kwam

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:10

sabrinagirl schreef:
nee hij is neit van mij maar van me school
dus was er daar niet bij
en ben idd ook weer opnieuw begonen want longeren kende hij ook niet eens toen die terug kwam

Niet vervelend bedoelt maar van je school wat wil dat zeggen voor het paard? Ben jij de enige die er momenteel mee werkt? Of zijn er meerdere?
Is wel van belang als je met meerdere met een jong paard werkt moet je wel allemaal op 1 lijn zitten. En hebben er voor jouw andere mensen met het paard gewerkt of ben jij de enige na de africhting?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:12

ik ben de enige die met hem werkt vanaf na de afrihting
2x in de week

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:17

Ts ik snap echt niet wat je motieven zijn? Eerst zoek je hulp, en zodra men zegt dat je dit niet alleen op kan lossen begin je excuses te verzinnen? Waarom neem je het niet gewoon aan ipv op iedere post een antwoord te geven waarom die persoon niet gelijk heeft. Open dan toch geen topic?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:18

kan geen hulp zoeken want hij is van school

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:23

Dan meld het probleem daar. :)*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:31

Welke school is het. Wat doen jullie daar?

MEPPEN heeft echt geen zin. Wat ik hieruit versta is dat het paard naar jullie traps jij een mep terug geeft. Zo begint jullie gevecht al.

Begin helemaal opnieuw. Kan je niet iets van nh doen?
Ik doe parelli. Ik probeer mijn paarden respect te gevem. Die krijg ik ook terug.
Ga eens beginnen met aan het halter en rond stappen. Kijken of je hem overal kan aaien. Doe veel grondwerk en werk nog niet los.
Gooi het zadel de eerste maanden er nog niet op. Als je echt geen hulp kan zoeken zou ik kijken of je iets van parelli kan doen. Overleg met de school de opties die je hebt .
Ik wil je online best helpen. Maar dan moet je ff een pbtje sturen

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:11

Tjaaa hier is een dominantiestrijd aan de gang, en heel waarschijnlijk zal het probleem alleen maar groter worden als jij je niet anders gaat opstellen tegenover het paard.
Je bent echt verkeerd bezig , je denkt van jezelf dat je het goed doet, en dat je jouw paardje aangeeft wat en hoe, maar het paard begrijpt er blijkbaar niets van, en neemt heel regelmatig de leiding even over, en toont dikwijls uit protest dat hij even niet wil meewerken.
Dit kan je niet alleen oplossen, ook niet na het lezen van goedbedoelde tips, hoewel vele tips echt wel goed zijn, maar het is vooral de manier waarop je die dan ook moet uitvoeren, het inzicht in het probleemgedrag, de timing, .....
Doe het dus samen met een instructeur/trainer.