henstigheid en strakke rug.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: henstigheid en strakke rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:50

Sorry, maar hengstigheid verschuifd bij paarden niet zomaar.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:00

_Esther_87_ schreef:
FriesWytske schreef:

En dit is niet waar. Ik rijd alleen maar merries en die worden nooit plotseling hengstig omdat ze ineens in de buurt bij een hengst of ruin komen.

Ik denk dat het meer is dat ze dan wel al hengstig zijn, maar dit thuis minder tot niet laten zien. Doet mijne ook, thuis (bij haar) kan je niet of nauwelijks zien dat ze hengstig is, en als bij mij van de trailer afkomt is het helemaal mis. Dan was ze heus al wel hengstig, maar ze laat het thuis niet zien, en ergens anders wel. Maakt het wel nog lastiger hoor want je kan er dan helemaal niet op inspelen.

het kan dat een paard hengstig is en dit dan beter toont in een andere omgeving, maar onwijs veel merries worden spontaan hengstig als ze in de buurt van een hengst komen!!
Bij de ene duurt dit een paar minuten en bij de andere een paar dagen, zet maar eens een merrie vlakbij een hengst, dan zul je het zelf ontdekken!
We hebben een maand terug een hengst hier op het erf gekregen, de ene stond binnen een paar minuten, hengst, de andere binnen een paar dagen, maar in no time, had hij 4 merries in zijn buurt die graag gedekt wilde worden!
Dit is heel normaal bij paarden.

frustratie1

Re: henstigheid en strakke rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:50

Beste allemaal net weer even gereden. Ging prima, gelukkig maar ze kan het nog. :)
gister was er ook een hengst inderdaad. Ik ga jullie wel verslag uitbrengen van mijn wedstrijd. En nogmaals
hartelijk dank. Ik vind het heel goed om te horen hoe jullie ervaringen zijn. :wave: