mijn paard gebruikt zijn achter hand niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: mijn paard gebruikt zijn achter hand niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:10

Oja en die zij als j meer gaat logeren en slomer gaat draven proberen mischien gebruikt ie dan wel meer zijn achter hand hij heeft het alleen met draf

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:44

Wil je het advies nu niet aan nemen of zit hier meer achter?

Iedereen probeert je netjes duidelijk te maken dat je hier niet zelf me moet gaan 'kloten' maar de DA er bij moet halen om eerst een medische oorzaak uit te sluiten voor je hier mee verder gaat.

Dus nogmaals: DIERENARTS BELLEN, dit is het enigste en juiste advies.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:50

Weten jullie dan een goed kope dierenarts in de omgeving hoorn? Want dat willen mijn ouders niet betalen dat moet Ik dan zelf betalen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:54

Is het je eigen paard eigenlijk?

Dierenarts is nooit goedkoop. Tenminste, alle dierenartsen die ik ken vragen voorrijkosten, dan heb je ze alleen nog maar op het erf staan.

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:55

trysteffy schreef:
Weten jullie dan een goed kope dierenarts in de omgeving hoorn? Want dat willen mijn ouders niet betalen dat moet Ik dan zelf betalen

Is dit echt serieus? Waarom neem je in hemelsnaam een paard als je niet eens de dierenarts kan betalen? JIJ hebt de verantwoording voor zo'n dier, dus als het wat mankeerd zul jij er wat aan moeten doen om het zo goed mogelijk voor het paard op te lossen. Als dit betekend dat er een dierenarts aan te pas moet komen, dan zal dat dus ook moeten. Ga vooral niet, zoals al eerder gezegd is, zelf aanmodderen. Hiermee kun je juist het paard meer 'kapot' mee maken! Een paard onderhouden kost nu eenmaal geld, dus als jullie dit niet kunnen betalen begrijp ik niet waarom jullie zo'n dier aangeschaft hebben :n

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 15:02

Ik probeer voor me paard alles te doen hij staat op een hellegoeie stal dat me ouders 220 euro permaand betalen hij staat altijd buiten en niet zielig in een stal de helledag ik kom er zowat elke dag dat ie tenminste aandacht krijgt ik rij niet alleen ik doe veel verschillende dingen met hem. Ik had eerst een goeie dierenarts maar die is meegestopt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:00

Meissie de paardenwereld zit iets ingewikkelder in elkaar als jij denkt....
Je kunt echt enkel en ALLEEN een paard onderhouden als je over voldoende financiële middelen beschikt.
Ik gun je echt alle plezier met een paard maar................

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:12

trysteffy, het lijkt wel of je paard niet goed in zijn vel zit, op zijn rug drukken en hij zakt naar beneden dat is niet goed. zijn been optillen en je hoort krak?? dat is ook niet goed.

waarom neem je een paard terwijl je het niet kan betalen, het onderhoud ervan..
praat met je ouders over je paard, dat er echt een dierenarts MOET komen.
en dat je op aflossing de rekening terug betalen aan je ouders.

verder als je dit echt niet wil, laat een osteopaat, masseur, fisiotherapeut komen om te kijken. zijn vaak goedkoper en kunnen in ieder geval een klein beetje kijken of zij wat kunnen oplossen.
als zij het niet vertrouwen zouden ze je vast door sturen naar de dierenarts.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:21

Tja, een paard kost nou eenmaal geld... en dat kan het dier niet zelf betalen, dat zal jij (of je ouders) moeten doen. De tip hierboven is wel een goede: vraag of je ouders de DA-kosten voor willen schieten en betaal hen dan in termijnen terug. Ik zou wel gelijk een DA bellen en niet eerst een masseur, fysio of osteo laten komen.. als die je doorverwijzen zit je alsnog met DA-kosten en van hun krijg je dan ook een rekening.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:06

PP ----> RT-P

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 21:17

Bedankt allemaal voor het advies ik ga het proberen met me ouders daarna bel ik maandag gelijk de dierenarts

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:41

mijn paard heeft ook altijd de neiging haar achterbenen wat te laten slingeren, waardoor ze erg op de voorhand loopt en regelmatig struikelt :)

Wat ik dan doe is ze (proberen) goed voorwaarts te laten gaan maar haar vanvoor wat inhouden :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:04

Dierenarts kon niks vinden alleen dat ie op 2 plekke goed vast zat ik moest gewoon doorrjjden van de dierenarts