Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
InekeH87 schreef:Ik mis hier in dit verhaal de begeleiding. TS heeft duidelijk niet de ervaring die ze hiervoor nodig heeft en ik vraag me af of ze omdat ze aangeeft problemen met haar zit te hebben ook een voldoende onafhankelijke zit heeft om het paard goed te kunnen ondersteunen. Daarnaast vind ik rijden in de weide met een niet al te ervaren ruiter en een paard dat nog aan bitloos moet wennen erg onverantwoordelijk, zeker als je dan ook nog zonder zadel gaat rijden. Is er de mogelijkheid om hiermee in een rijbak te oefenen, of een deel van de weide af te zetten zodat er wat meer begrenzing is?
TS zou denk ik veel baat hebben aan een goede instructrice of uitleg van de eigenaar. Ik neem hierbij dan wel aan dat de eigenaar wel zonder problemen op dit paard kan rijden.
larissa288 schreef:later liet ze ons een filmpje van natural horsemans ship zien met alleemaal mensen zie bitloos rijden
Probeer iemand te vinden die je hierbij helpt. Sammie schreef:3uitenbeen schreef:Maar waar staat dat de eigenaar bij het mennen wel een bit gebruikt? Mennen kan ook bitloos...
Dat staat gewoon in de OP hoor
larissa288 schreef:toen ik het hoofdstel wilde pakken , vroeg ik welke het was. ze zei waarom? heb je die nodig? ik zei nou omdat ik dan meer te vertellen heb
later liet ze ons een filmpje van natural horsemans ship zien met alleemaal mensen zie bitloos rijden
nu is tor wel. braaf maar het sturen is het gewoon niet
Noukie22 schreef:Kan je ook niet je vriendin een keer op je tinker laten rijden. Dan kom je er achter of het aan jou ligt of aan het paard. Maar ik zou toch wel proberen wat begeleiding te zoeken, want zo als het nu gaat breng je alleen jezelf in gevaar.