Even over je reactie
Heb nog niet alle reacties door gelezen maar er is een verschil tussen door lopen of gewoonn actief lopen en echt door draven.
Ik snap nu niet goed wat je bedoeld. Bedoel je dat de gewone arbeids draf niet goed is?
Of als je nog ff tandje hoger gaat?
Misschien draaf je dan inderdaad te snel paard kan het niet aan.
En het is inderdaad vaak zo ligt ook aan hoe het paard altijd gereden is maar vel echt door gereden paarden gaan op de voorhand lopen als je met lange teugel gaat los rijden.
Ga dan losrijden beginnen met laag rond rijden. Je hebt dan wel iets lange teugel maar wel contact houd je. Dan gaat je paard vaak ook weer bewegen vanuit de achterhand.
En er zijn inderdaad paarden als je lekker gelopje gedaan hebt op beide kanten dat ze een stuk losser zijn.
Daar zei ik is je paard goed los rijden en daarna pas dat door draven wat je er ook mee bedoeld.
Je moet altijd je been eraan houden en je paard actief houden.
Maar ik snap nu niet goed dus of je een gewone arbeids draf wil of dat je paar rondjes hem nog wat sneller wil laten lopen.
Zoals ik al zei op stal is het een paard met een bekken probleem echt stijfheid. Ik zou daar toch eens naar laten kijken en wie weet is dat het gewoon. Paard op stal word nu steeds sterker door de lessen die de eigenaresse rijd en daarmee aan de slag gaat.
Komen nu spieren op, conditie verbeterd en de stijf heid minder. verschilt wel per dag.
Maar als dit het is laten behandelen en goede instructrive zoeken en aan de slag.
Dit is niet binnen een paar weken voorbij! Dus je zal wel veel geduld moeten hebben en dagelijks rijden.
Niet wat rond hobbelen maar goed aan het werk zetten.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 28-05-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt