Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammie schreef:Dat lijkt mij weer een beetje sterk overdreven. Als ik alle mensen bij elkaar optel die ik ken met een paard en daar de mensen uithaal waarvan ik weet dat dat paard niet normaal naar de wei is begeleiden dan is dat er wel geteld 1. Eén stuks op pakweg honderd mensen/paarden. Dat is het woord ‘veel’ hier dus niet van toepassing.
janneke584 schreef:Ik kom de volgende problemen vaak tegen
- Scheef
- Slecht passend zadel
- Valse knik ipv nageeflijkheid
- bij middendraf versnellen ipv verruimen
- te veel op de voorhand
- Slechte houding/zit ruiter
- Paarden die doordrammen/over je heen lopen/niet stilstaan als dat gevraagd wordt (oa bij het opstappen)
- Veel te veel spoorgebruik
- Niet voorwaarts genoeg/niet goed voor het been
Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Renee1990 schreef:janneke584 schreef:Ik kom de volgende problemen vaak tegen
- Scheef
- Slecht passend zadel
- Valse knik ipv nageeflijkheid
- bij middendraf versnellen ipv verruimen
- te veel op de voorhand
- Slechte houding/zit ruiter
- Paarden die doordrammen/over je heen lopen/niet stilstaan als dat gevraagd wordt (oa bij het opstappen)
- Veel te veel spoorgebruik
- Niet voorwaarts genoeg/niet goed voor het been
Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Mee eens!
haha Suzanne_J schreef:Ik denk dat een veel voorkomend probleem is dat het paard te sterk is, waardoor de ruiter weer te sterk wordt in zijn hand.
Lijkt me erg interessant hoe je dit kunt oplossen zonder er een trekspelletje van te maken
MarcR schreef:Suzanne_J schreef:Ik denk dat een veel voorkomend probleem is dat het paard te sterk is, waardoor de ruiter weer te sterk wordt in zijn hand.
Lijkt me erg interessant hoe je dit kunt oplossen zonder er een trekspelletje van te maken
Als het wil is elk paard te sterk voor een mens.
Dus moeten wij ons gebrek in spierkracht compenseren door dat te gebruiken waar wij beter in zijn en dat zijn onze hersenen.
Als wij ons paard kunnen wijsmaken dat wij zijn leider zijn zal hij niet meer de behoefte voelen om zijn spierkracht tegen ons te gebruiken.
Suzanne_J schreef:MarcR schreef:
Als het wil is elk paard te sterk voor een mens.
Dus moeten wij ons gebrek in spierkracht compenseren door dat te gebruiken waar wij beter in zijn en dat zijn onze hersenen.
Als wij ons paard kunnen wijsmaken dat wij zijn leider zijn zal hij niet meer de behoefte voelen om zijn spierkracht tegen ons te gebruiken.
Ja dat begrijp ik, maar volgens mij is het wel interessant om daar een aflevering over te maken, omdat het toch een veelvoorkomend probleem is.

Karlijnxxx schreef:Misschien een stuk over een gedragsprobleem bij een paard en hoe deze mogelijk bij die combinatie is ontstaan en hoe het beste op te lossen.

connepon85 schreef:Mijn vraag aan jullie is welke problemen jullie veel tegenkomen en die jullie graag terug zouden willen zien in de 10-delige serie.
Het geeft een goed beeld welke problemen er zoal bij de (basis)ruiter speelt.