Maeike79 schreef:Ga mee met aerdenhout1 en Lindar1985, het kan goed zijn dat jij of je paard scheef zijn. Je hoeft maar iets in te knikken of scheef te zitten en je paard zal verkeerd aanspringen in galop.
Idee om jezelf te laten filmen tijdens het rijden? Zo kun je ook zien of je wellicht te weinig begrenst, te veel binnenhand gebruikt, iets scheef zit oid.. Werkte bij mij in ieder geval verhelderend!![]()
Succes en hoop dat je snel de oplossing vindt!
Filmen kan ik vragen, kijken wat daar uit komt. Ik hoop ook op een oplossing vandaar dit topic.
Anoeska schreef:Basis zit er goed in. Lijkt me niet dat dit het is.
Als je niet eens in de goede galop kunt aanspringen, dan zit de basis er niet goed in. Veel meer basis dan dat wordt het niet.
Voor de rest is je paard medisch helemaal goed, zeg je. Wil je geen ander zadel. En ga je ook voorlopig geen les nemen, want je kan geen goede instructie vinden. Tja... dan houdt het allemaal een beetje op he. Als je het van tips op bokt moet hebben, dan gaat het waarschijnlijk niet verbeteren. Je bent zelf onvoldoende rijtechnisch gevorderd om het op te lossen, en een paar tips van mensen die je nog nooit hebben zien rijden, gaan daar waarschijnlijk niet bij helpen.
Waarom zou ik een ander zadel nemen als deze nog bijna nieuw is en op maat gemaakt is? Ik zie daar het nut niet van in. Laatst was er iemand mee en die heeft eens gekeken naar het zadel omdat die daar veel verstand van heeft. Die zei dat dit zadel goed licht. Ook met rijden heeft ie gekeken. Conclusie? Het zadel mag geen probleem opleveren.
Ik kan wel les nemen, maar dan moet ik wel iemand vinden die mij ook daadwerkelijk verder kan helpen, en ja dat wordt hier een beetje lastig aangezien er niemand is die ons helpen kan.
Met tips kan ik al heel veel, daar is nog niemand slechter van geworden.
HBZ schreef:Niet te veel aan je binnenhand zitten, en vooral geen binnenbeen.
mijn eigen paard sprong gisteren ook zomaar een paar keer verkeerd aan, toen vroeg ik mijn instructeur en die zij dat ik teveel met mijn binnenbeen aanduwde. Vervolgens deed ik dat niet en ga ik met mijn buitenbeen de hulp en het was gelijk goed.
Maar jou verhaal te lezen is het paard niet recht en dat een paard juist in een harder tempo niet over de rug wil lopen is een teken dat er toch iets niet klopt. Dus les nemen.
Het onderdeel les heb ik veel over gezegd, eerst even goed lezen dus!

)