Vandaag ga ik het doen. Last minute tips ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:45

Duhelo schreef:
hoe zou hij reageren als je net na de galop, direct gaat stappen ,en bv een pauze inlast, dus eigenlijk echt stoppen bij een stukje gras, afstappen, en een kwartiertje laten grazen en doen, en daarna terug opstappen?
de mijne is ook zo een heethoofdje, die de hele weg kan dribbelen (gelukkig is ze niet zo heftig als de jouwe)
bij haar werkt het goed om gewoon op dergelijke momenten halt te houden, wachten tot ze ontspant, en terug weg te stappen, dribbelt ze opnieuw, terug halthouden, etc, tot ze normaal kan stappen.

Goh das nog wel eens een id! :j

Whupp

Re: Vandaag ga ik het doen. Last minute tips ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:33

Mijn pony had dat ook, niet zo erg als die van jou, maar als je met haar eenmaal ergens gegaloppeerd hebt, kon ze niet meer normaal draven (stappen gelukkig wel).
Wat wij hebben gedaan is een ander paard meegenomen, we hebben ze lekker door laten draven en 'per ongeluk' zaten we een pasje in galop (ik zei alleen maar dat ze hard moest draven, dat pasje galop deed ze dus zelf omdat ze niet harder kon draven). Meteen daarna weer gaan draven en overgegaan in stap. Daarna was ze wel een stuk rustiger dan normaal na galop. Dit hebben we andere ritten nog 2x per ongeluk gedaan, en toen een keer een buitenrit de hulp gegeven voor galop, 2 passen gegaloppeerd en weer terug. Steeds meer passen en nu kan ze gelukkig gewoon normaal galopperen. Ze is na de galop nog wel wat drukker, maar al heel wat minder dan vroeger.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:05

Na heel veel oefenen... Vanavond een nieuwe poging om het bos in te gaan.... *\o/*

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:10

Het hele topic even gelezen .. Succes en hopelijk gaat het nu beter.
Vooral de tip van Duhelo vind ik erg goed!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:18

Heb het topic ook ff doorgelezen, veel succes! Laat ons weten hoe het is afgelopen? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:23

Succes TS!

Tip van duhelo klinkt wel fijn, maar zou bij mijn merrie ook niet werken, als die het in haar bol heeft, daar, geraak ik dan zelfs niet meer op. Die zou rondjes blijven lopen en bij het eerst signaal voorwaarts afspringen zoals uit een startbox.
Ik heb de luxe van een galopbaan ter beschikking te hebben, waardoor ik heel goed kan aflijnen waar wel en niet hard gegaloppeerd kan worden, eveneens heb ik een andere optoming voor dressuurmatigwerk of buitenritten dan voor galopwerk.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:23

Ik heb het topic ook gelezen, succes, en hopelijk gaat het erg goed en stap je vanavond tevreden af!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:31

samen zingen, kies een leuk liedje wat je samen met je rij-maatje kan zingen geloof me daardoor gaat je ademhaling langzamer en ontspan je sneller!