MelanieB schreef:TS, wat wil je hiermee bereiken? Gal spugen over hoe moeilijk je het wel niet hebt?
Tsja, het is soms nou eenmaal harder werken, maar als ik zo je foto's zie valt er nog genoeg te verbeteren, waarom niet eerst daar hard aan werken ipv je paard maar de grond induwen, het gaat ook om de ruiter die erop zit, je doet het samen.
Als je het niet kan of geen zin meer hebt, ga je toch lekker springen en niet meer dressuurwedstrijden maar alleen thuis oefenen?
Ik had ook zo'n paard, was nou eenmaal geen uitblinker, so what? Dan had ik maar een uit moeten kiezen die er heel goed in was én kon springen, elk paard heeft zo zijn kwaliteiten.
Zijn genoeg springpaarden die hoog lopen, het is aan jou om er hard aan te werken en de kwaliteiten eruit te laten komen.
Wat denk je van koudbloeden, tinkers,fjorden, de ouderwetse types, die hebben het ook niet altijd even makkelijk met een zwaarder lichaam, die van mij is ietwat overbouwd en loopt dus graag op de voorhand, maar training baart kunst en we rijden ook lekker mee in de M1 en ja, ook in de prijzen.
Het is maar hoe graag je het wilt.
Een beetje beleefder mag ook hoor! Mijn paard en ik hebben veel doorgemaakt heel veel! Hij verdient respect! Ik vind het al erg genoeg dat hij in de dressuur steeds achter die dressuurprikken staat. We werken heel hard en hebben al veel bereikt! En geloof me alle oefeningen van de dressuur zitten er praktisch in, in dit topic wilde ik raad vragen of de overstap naar springen realistisch is om ons beiden meer te amuseren en meer kansen te maken! Dressuur is de basis en die zit erin! En geloof mij, niet iedere koudbloed zal uitblinken in de dressuur, uitzonderingen bestaan er maar het is niet de meerderheid

en dat zegt me meer over je goede instelling als welke foto dan ook.