Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Voor de kar of aan de dubbele longe een beetje bijscholen of eerst een stukje met hem fietsen voordat de kinderen erop gaan. Beweging doet vaak wonderen. 

net als mijn pony haha.

)Utixo schreef:En als hij achterover klapt met dat meisje? Dat is een risico dat je niet moet willen nemen.
Ik beweer niet dat hij rijp voor de slacht is, dat heb je me niet horen zeggen. Alleen is het gewoon feitelijk gezien erg, erg lastig om dit formaat pony's te heropvoeden, je ontkomt er niet aan om er kleine kinderen op te zetten. En daar zit hem nu juist het probleem, dat is gewoon totaal onverantwoord. Zou de pony wat groter zijn was het makkelijker, zet er een volwassen ruiter op, die de pony duidelijk laat weten hoe een pony zich dient te gedragen. Ik zou zelf zo'n pony niet doorverkopen, heb dat vaak genoeg fout zien gaan. Als er geen ruimte is, dan zou ik voor de slager kiezen ipv doorverkopen.
Overigens, al,s je dus wel de ruimte hebt, zet de pony een jaar weg. Kijk eens wat hij daarna doet.
). Ze kon heel gericht schoppen en gebruikte rustig haar tanden als ze het zat was.... Ik heb 5 heerlijke jaren met haar gehad voor de koets voordat ze in de wei haar been brak en moest worden ingeslapen, dit soort pony's zijn zo vreselijk slim ze zijn de kinderen gewoon te slim af
Theeglas schreef:Nou nou nou zeg toe mensen, ik heb gelijk het idee dat ik hier met de grond gelijk word gemaakt terwijl ik om hulp/advies vraag?
Het gaat hier om een eigen pony van deze meiden (dochters van staleigenaresse), de pony is volledig nagekeken, zadel is nagekeken dus dat is allemaal uitgesloten. Verkopen? Ja lekker makkelijk en daar denken wij natuurlijk ook wel aan, maar schuif je dan niet het probleem af op iemand anders?
We hebben inderdaad het idee om te proberen de pony voor de kar te zetten, maar wilde eerst kijken of iemand anders een gouden tip heeft.
En ja oke, kinderpony is niet het juiste woord. Maar dat gebruikte ik meer om het doeleinde aan te geven. Ik ben het met jullie eens dat hij niet voldoet aan het plaatje "kinderpony".
Dus ik begrijp jullie reactie: verkopen!
Maar begrijp ook dat we én deze pony niet zomaar kwijt raken én we niet iemand anders met dit probleem willen opzadelen.
Tenslotte begrijp ik de reactie goedkoop = duurkoop niet?