Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben op zich niet zo voorstander van steeds een beetje trekken, maar het werkt wel. En ze zij ook, m'n verzorg paard trekt ook dus dan mag ik best even terug trekken om te laten merken dat dat niet de bedoeling is. Maar in iedergeval,, op een gegeven moment was de controle er wel. Ik had haar nog een stukje laten draven(en dan doorzitten) en echt een sukkeldrafje. Toen ze daarna braaf ging stappen ging ik uitstappen. Ondanks dat ze toch wel heel sterk en een lekker ondeugend heb ik tog wel een tevreden gevoel!
Jammer dat je na alle tips die oplossing kiest. My_Shadow schreef:Ja ze was wel heel sterk vandaag. Maar heb goede tips gekregen waar ik wel wat mee kan. Diegene die me les gaf heeft ook nog heel even op haar gereden. Dat was gewoon even om te voelen wat ik ook voel zeg maar. Ik moest tog kneepjes geven van haar. Alleen volgens mij geeft zij egt wel wat meer dan een kneepjeBen op zich niet zo voorstander van steeds een beetje trekken, maar het werkt wel. En ze zij ook, m'n verzorg paard trekt ook dus dan mag ik best even terug trekken om te laten merken dat dat niet de bedoeling is. Maar in iedergeval,, op een gegeven moment was de controle er wel. Ik had haar nog een stukje laten draven(en dan doorzitten) en echt een sukkeldrafje. Toen ze daarna braaf ging stappen ging ik uitstappen. Ondanks dat ze toch wel heel sterk en een lekker ondeugend heb ik tog wel een tevreden gevoel!

Abel1970 schreef:Net zo lang laten draven tot ze het zat is en dan nog een paar rondjes omdat jij het wil.
Bij ons hielp dat goed. Het kan wel even duren.
Bij ons hield hij pas in na 40 rondjes. 2de keer na 15 rondjes en toen was het over.
Dit was een paard dat hier kwam omdat zijn bazin bang was geworden door dat gedraaf van hem.
Hij start nu M2 en is nog goed voorwaarts maar goed te rijden door een ervaren ruiter.
My_Shadow schreef:@mittekke
Zo probeer ik het nu ongeveer ook te doen! We zijn nu bezig om vaker iets met haar te doen. Niet alleen rijden maar ook grondwerk. Niet dat ze daar echt moe van wordt maar zoals jij ook zegt dat ze wat meer respect voor je krijgt en gewoon even naar je moet luisteren.
Verder laat ik haar dan ook maar even instappen aan de lange teugel dan draaf ik aan. Ze mag dan eerst even gaan zodat de eerste energie er wat uit is. Daarna laat ik haar in mijn tempo lopen, hier wordt ze ontspannerer van en het lukt dan al veel beter om dr in stap te houden. Fijn dat je er nu direct op kunt zitten!
@larissa288
Heb het wel eens geprobeerd (naja geen 40 rondjes maar tot ze moe was) hier werd ze alleen maar opstandig van, maar stappen doet ze dan nog steeds niet. Hoe gek ook ze wil dan nog steeds draven. Terwijl ze wel ECHT moe was. Het is ook niet zo zeer dat ze draaft omdat ze te veel energie heeft maar meer omdat ze gewoon zin heeft om te draven.
My_Shadow schreef:@larissa288
Heb het wel eens geprobeerd (naja geen 40 rondjes maar tot ze moe was) hier werd ze alleen maar opstandig van, maar stappen doet ze dan nog steeds niet. Hoe gek ook ze wil dan nog steeds draven. Terwijl ze wel ECHT moe was. Het is ook niet zo zeer dat ze draaft omdat ze te veel energie heeft maar meer omdat ze gewoon zin heeft om te draven.
vergt veel geduld maar het werkt wel!