Paard remt net voor de hindernis af

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliex

Re: Paard remt net voor de hindernis af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:05

Ik wordt boos(stem verheffen en aansporen en desnoods een tik) en geef meer teugel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:31

LauraBloem schreef:
Ik wordt boos(stem verheffen en aansporen en desnoods een tik) en geef meer teugel mee.

Dus je jaagt en stoort je paard voor de sprong, dat is idd niet de bedoeling. Het is heel verstandig om een instructrice te vragen je helpen :j

Marit, dat klopt, maar als ze dan toch een balk gaat gebruiken, dan wel op de goede manier ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:12

Ik bedoel wat doet ze als ze in draf naar de sprong aanrijdt, dus niet in galop er naar toe maar in draf er naar toe rijden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:45

Joolien schreef:
LauraBloem schreef:

Dus je jaagt en stoort je paard voor de sprong, dat is idd niet de bedoeling. Het is heel verstandig om een instructrice te vragen je helpen :j

Marit, dat klopt, maar als ze dan toch een balk gaat gebruiken, dan wel op de goede manier ;)

Ja ben ik met je eens haha :j

patiently

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:11

Joolien schreef:
Dat is denk ik het probleem, een pittige galop is niet de bedoeling. Je galop moet actief zijn maar niet sneller dan een normale galop. Als je te hard gaat, kan je paard niet meer zien wanneer hij af moet zetten. Probeer dus eens een rustigere galop naar de hindernis toe te rijden en niet te gaan 'jagen'. Rustig blijven zitten en wachten, niet harder willen of wat anders gaan doen, laat de hindernis op je af komen :)

Maar wacht anders eerst totdat je begeleiding hebt. Met springen kun je snel iets fout doen.

Inderdaad een rustig, maar ruime galop aanhouden. Hierbij moet je constant in hetzelfde ritme blijven.
Waarschijnlijk zie je zelf de afstand nog niet of nog niet goed.
Je paard heeft dit waarschijnlijk wel door en gaat dan draven.
Probeer er met de les eens uit te komen, om dit zelf aan te pakken is best moeilijk.
Iemand anders kan het veel gemakkelijker zien/aangeven.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:16

ik denk dat je paard een beetje moeite heeft met het inschatten van de hindernis.. dus wanneer ze nou moet afzetten..
miss helpt het als je een drafbalk voor de hindernis legt. wanneer ze gaat draven, kan ze een galopsprong daarover doen, en komt ze denk ik makkelijk/beter voor de hindernis uit..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:18

LauraBloem schreef:

meer teugel is ook niet de oplossing. Door naar voren de knallen en dan ook nog je hand weg te gooien valt je paard dus letterlijk uit elkaar voor de sprong. Zo maak je het ook een beetje onmogelijk om te blijven galoperen

TS kijk voor begeleiding zodat een solide basis kan gaan leggen.