Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LauraBloem schreef:Ik wordt boos(stem verheffen en aansporen en desnoods een tik) en geef meer teugel mee.

Joolien schreef:LauraBloem schreef:Ik wordt boos(stem verheffen en aansporen en desnoods een tik) en geef meer teugel mee.
Dus je jaagt en stoort je paard voor de sprong, dat is idd niet de bedoeling. Het is heel verstandig om een instructrice te vragen je helpen
Marit, dat klopt, maar als ze dan toch een balk gaat gebruiken, dan wel op de goede manier
Joolien schreef:Dat is denk ik het probleem, een pittige galop is niet de bedoeling. Je galop moet actief zijn maar niet sneller dan een normale galop. Als je te hard gaat, kan je paard niet meer zien wanneer hij af moet zetten. Probeer dus eens een rustigere galop naar de hindernis toe te rijden en niet te gaan 'jagen'. Rustig blijven zitten en wachten, niet harder willen of wat anders gaan doen, laat de hindernis op je af komen
Maar wacht anders eerst totdat je begeleiding hebt. Met springen kun je snel iets fout doen.
LauraBloem schreef:Ik wordt boos(stem verheffen en aansporen en desnoods een tik) en geef meer teugel mee.