Delaja schreef:Nog een vraagje over het hard gaan: Hoe los je dat op? Ga je zelf meer terug rijden met de teugels?
Na eigen ervaring heb ik gemerkt dat mijn paard juist veel fijner ging lopen op het moment dat ze zo min mogelijk druk in de mond had.
Ik los het vooral op met mijn zit en probeer eigenlijk niet aan de teugels te komen, ook omdat ze nog wat onrustig is met haar hoofd wil ik er helemaal niet aanzitten, ze zoekt mijn handen wel op en gaat üit zich zelf aan de teugel" maar dat is meer in de krul dan echt over haar rug met het juiste achterhand gebruik. Het bit wat ze heeft is een dubbelgebroken bitje en deze heeft ze wel rustig in haar mond.
Update van vandaag het rijden ging best goed ben er van voren eigenlijk af gebleven en haar op stem en zit terug gereden ze houd alleen echt niet van stilstaan en wil daar onder uit komen door steigeren en klieren(draaien en met haar hoofd gooien) hier gaan we ook aan werken! en voor een evt. instructrice die mee leest ik woon in de buurt van Breda ( noord brabant) dus als er iemand is die me wilt helpen heel graag!