Heel veel succes, ik weet dat het je lukt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

daar kan niemand tegenop.
. Maar... toen ik eenmaal in de M belandde met winst, waren ze stil.... heel stil.....

. En haal je nooit een enkel winstpunt en lukt het helemaal niet met de dressuur, zoek dan iets anders wat je paard wel leuk vind. Ieder paard (en persoon) heeft een talent
Voor sommige mensen telt alleen de sport, dat is hun gemis omdat ze niet verder kunnen kijken naar de andere mooie dingen 
BBreedveld schreef:Dat naar beneden halen van je paard zegt meer over degene die het zegt dan over jou of je paard. Wat telt is wat jij ervaart. Je vindt het paard een goede instelling hebben en geniet ervan hme te verbeteren. Hij verbetert ook onder jouw handen. Dat is toch het mooiste (en eerlijkste!) compliment dat je kunt krijgen?
. GamblersCup schreef:Dat jij je zo laat beinvloeden door de mening van anderen zeg... zwak hoor. En oneerlijk naar je paard toe. Dat je het plezier en de uitdaging door gezeur van paardenmensen (wat heel normaal is in de paardenwereld, paardenmensen zijn heel vervelende mensen) verliest, tja, daar kunnen wij geen tips geven. Behalve zeggen dat je niet zo zwak moet zijn.
GamblersCup schreef:Niks zwak spokie, ik laat me echt niet beinvloeden door mijn omgeving als dit negatief is over mijn dieren. Dat is wel het láátste waar ik me druk om zou maken. Mijn dieren zijn mijn kinderen, of ik er nou mee in de sport zit of er een knuffeldier van maak. MIJN dieren, en wat de rest van de wereld daarvan denkt zal me een worst zijn.
pien_2010 schreef:Fijn dat je het goed doet alle opmerkingen hier in je topic. Ik begrijp je volledig want wij hebben het zelfde door met een merens te rijden en dan ook nog officieel in het verleden wedstrijd te rijden. Het meest moeilijke vond ik als ik dan in de prijzen was gevallen dat mede deelneemsters boos weg liepen of nare opmerkingen maakten, vaak kwamen ze wel even vragen hoeveel punten ik had. En oe wee als het hoger was en ik wel winst had of prijs. Terwijl het met een "minder dressuur gefokt paard", of zoals in jouw geval met een minder ogend paard altijd wat lastiger is om goed voor de dag te komen.
Enfin, het maakt je sterk in jezelf want jij houdt van je paard. Het leert je om los van de mening van anderen te gaan waar jij voor kiest. En natuurlijk mijn dochter heb ik ook wel eens traantjes moeten wegvegen als haar merens net niet het winstpuntje had en mensen daar naar over hadden gedaan, maar nu als volwassen vrouw zegt ze dat ze daar wel sterker van is geworden.
Succes met je paardje en 1.63 vind ik echt niet zo klein. Die van ons zijn 1.47 en 1.43. Vooral heel veel plezier en ach of er wel of geen potentie inzit dat zou meegenomen zijn maar is eigenlijk niet echt belangrijk toch?