Vivian__ schreef:Ik zou het wel doen, waarom niet

Omdat het elastiek een paard in een houding dwingt waar het lijf misschien helemaal niet aan toe is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vivian__ schreef:Haha nou, hier heb je echt wat aan![]()
Wel niet wel niet..
Ik zou het wel doen, waarom niet
nikkialex schreef:Nouu beter elastiek dan iets anders,
Iemand bij mij op stal gebruikte STRO TOUWTJES...![]()
Dat is tog suuuper gevaaarlijk?
Ik bedoel je paard hoeft te vallen, en kan niet opstaan omdat ddie touwtjes in de weg zitten, en elastiek rekt mee
mairead schreef:ralphtdw schreef:je hebt nu hele gemakkelijke trouwen bij de EJ te koop.
dat is een wit touw die je op je rug van je paard legt en dan tussen de benen doet vast aan het hoofstel en dan moet je natuurlijk niet gelijk op zijn strakst doen en dit gebruiken ze bij ons op stal allemaal met longeren erg handig je kan niks fout doen en het is nog goed ook ik zie dat mijn paard erg ontspannen loopt en het zelf een beetje kan bepalen zonder dat hij in een houding word gedrukt erg handig dierenarts bij ons in de buurt had dit bij een stal genoot aangeraden met haar paard.
dacht 30 euro echt zijn geld waard
De longeerhulp!![]()
Hier ook hele goede ervaringen daarmee! Mijn Fjord doet het er fijn op, maar die heeft sowieso geen moeite met ontspannen.
Uiteraard is deze hulp wel alleen te gebruiken bij het longeren! Maar hij helpt bij het longeren inderdaad om het hoofd omlaag te krijgen, zonder dat het echt in een houding wordt gedwongen. Daarnaast is het ding erg gebruiksvriendelijk en je kunt niks verkeerd afstellen zoals bij een pessoa of touwtjes.
Wie weet wordt je paard OHZ ook makkelijker als je een poosje op deze manier longeert!

HBZ schreef:Waar je goed bij stil moet staan is dat met een elastiek, die op spanning staat, je een paard krijgt met een false knik in de halshouding. Het lijkt dan voor het beeld heel wat, maar in werkelijkheid is het niets en juist slecht.
Hoe zie je een false knik: dat zie je als het voorste gedeelte van de hals, achter de oren, niet mee ontwikkeld en dat ze niet achter de oren knikken maar een paar wervels verder terug richting het zadel.