Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paddenpad schreef:Heb je al eens Moodymare of regumate geprobeert,wordt ze misschien ook wat rustiger van als haar hormonen wat meer onder controle zijn en kan de spanning beter afvloeien bij haar en is ze wat meer gefocust op haar werk ipv omgeving.
Rhodos schreef:Wat gebeurd er als iemand bij je op stal een proefje gaat voorlezen? Het is een gewoonte die erin geslopen is en die je zal moeten doorbreken. Misschien een paardengedragstherapeut om advies vragen? Denk aan Balingehof of Emiel Voest?
monsterina schreef:setteke schreef:En je bent er Z2 mee? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Ja goed geluk. Er zijn dagen geweest dat ze het dus niet deed. Ze was ermee begonnen en toen heb ik haar een wedstrijdpauze gegeven. Mede ook door blessure en veulen.
knollentuin schreef:dus zorgen dat ze niet meer hengstig wordt.. knikker laten plaatsen?
setteke schreef:En als je haar laat dekken? Dan heeft ze geen last meer van haar hengstigheidshormonen en meestal worden ze er een stuk rustiger van.
Plus je zegt dat het een heel goed paard is, dan is het juist leuk om er een veulen bij te fokken.
setteke schreef:En als je haar laat dekken? Dan heeft ze geen last meer van haar hengstigheidshormonen en meestal worden ze er een stuk rustiger van.
Plus je zegt dat het een heel goed paard is, dan is het juist leuk om er een veulen bij te fokken.
Paddenpad schreef:Ja goed geluk. Er zijn dagen geweest dat ze het dus niet deed. Ze was ermee begonnen en toen heb ik haar een wedstrijdpauze gegeven. Mede ook door blessure en veulen.
monsterina schreef:Rhodos schreef:Wat gebeurd er als iemand bij je op stal een proefje gaat voorlezen? Het is een gewoonte die erin geslopen is en die je zal moeten doorbreken. Misschien een paardengedragstherapeut om advies vragen? Denk aan Balingehof of Emiel Voest?
Zodra iemand begint te lezen stopt ze. Daarom rijd ik al uit mn hoofd.
Gedragstherapie is ook nog een goeie optie. Kijken die alleen naar het paard of ook naar de wisselwerking tussen mij en haar?
monsterina schreef:Zodra iemand begint te lezen stopt ze. Daarom rijd ik al uit mn hoofd.
monsterina schreef:knollentuin schreef:is het een idee om te vragen aan de vereniging waar je lid bent hc te starten en vooraf de jury het probleem uit te leggen? dat geeft je de kans om het paard er eens gewoon doorheen te rijden. ik ga wel met de meesten mee dat het ergens echt wel met jouw eigen spamnning te maken heeft maar jij zal er ook doorheen moeten. en dan door de wedstrijdring kunnen rijden terwijl de jury het probleem kent kan je helpen
Ook deze optie geprobeerd maar ze blijft het vertikken. Sterker nog bijna elke wedstrijd die ik de afgelopen 3 jaar gestart heb zijn hc gestart. Ga ik met de jury naar het losrijdterrein is er niks meer aan de hand. Losrijden met veel paarden maakt haar onrustig (hormonaal) dus rijdt nooit met meer dan 3 combinaties los.
Ik dacht echt ook meteen het ligt aan mij, heb zelfs sportpsych, rustgevende pillen/druppels de hele mikmak geprobeerd maar het werkt niks. Met hc starten zou je toch ook geen spanning moeten hebben. Met mn andere paarden merk ik ook niks aan mezelf.