Zelf doe ik dat ook graag voor iemand.
Misschien kun je een oproepje plaatsen op bokt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarliesV schreef:Of kijken of je klusjes kunt doen voor iemand in ruil voor les is misschien ook een optie.
Beginnen voor jezelf met been=reactie kan altijd. Daarnaast zelf stil en rustig zitten, ik zie een onrustige ruiter die van alles uit de kast haalt om het paard voorwaards te laten lopen. Juist daardoor stompt je paard af.
Doe een stapje terug en ga aan het werk met been=reactie=voorwaards.
Als afwisseling voor jezelf en je paard kan je balkjes neerleggen om te draven, pionnen om te slalommen en af een toe een sprongtje meepakken.
Hoe is het paard aan de longe, dan wel voorwaards of ook 'sloom'?
MarliesV schreef:Hoe staat hij in het voer? Misschien dat daar nog wat mee bereikt kan worden.
Niet elk paard is heerlijk voorwaards van nature maar dit is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan. Nu staat het jullie in de weg om lekker te trainen en echt te genieten.
xTitanic schreef:supertinkie schreef:Als ik het tweede filmpje bekijk, zit er wel activiteit in, hij is dus niet aldoor lui. Waar je dan aan kunt denken is zijn harnachement of lijf wat met het rijden voor ongemak zorgt. Past het zadel nog wel goed? Heeft hij niet last van zijn gebit of de rest van zijn lijf (rug, benen etc.)? Dingen waardoor het rijden voor hem niet leuk is. Dat zijn de dingen waar ik vaak gelijk aan denk wanneer een paard bij mij niet voorwaarts is.
Want de dingen die je in het filmpje van hem vraagt en met hem doet zijn allemaal dingen waarbij je naast het paard staat/loopt en hij lijkt daar duidelijk wel plezier in te hebben.
Ik denk echt niet dat het een probleem is met zijn tuigHIj had onlangs last van zijn rechter achter knie, we lieten een osteopaat komen en hij zat geblokkeerd in z'n rug, maar hij heeft een hele sessie gedaan en dat zou inorde moeten zijn, ik denk echt dat het puur uit luiheid is, zo hebben we hem al altijd gekend
xTitanic schreef:MarliesV schreef:Hoe staat hij in het voer? Misschien dat daar nog wat mee bereikt kan worden.
Niet elk paard is heerlijk voorwaards van nature maar dit is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan. Nu staat het jullie in de weg om lekker te trainen en echt te genieten.
Wat bedoel je met hoe hij in het voer staat?
Mijn stiefpapa had dan zoiets van, ik betaal al de hoefsmid, ontwormingen, de stal, nu mag 'mama' ook wel iets betalen hé. Wel ik vroeg hem dan of hij een les voor mij wou betalen maar hij weigerde het te betalen, vind ik wel begrijpelijk. Nuja, als Diallo een onderzoek nodig heeft moét hij het wel betalen want mama heeft het geld niet. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt?
xTitanic schreef:supertinkie schreef:Als ik het tweede filmpje bekijk, zit er wel activiteit in, hij is dus niet aldoor lui. Waar je dan aan kunt denken is zijn harnachement of lijf wat met het rijden voor ongemak zorgt. Past het zadel nog wel goed? Heeft hij niet last van zijn gebit of de rest van zijn lijf (rug, benen etc.)? Dingen waardoor het rijden voor hem niet leuk is. Dat zijn de dingen waar ik vaak gelijk aan denk wanneer een paard bij mij niet voorwaarts is.
Want de dingen die je in het filmpje van hem vraagt en met hem doet zijn allemaal dingen waarbij je naast het paard staat/loopt en hij lijkt daar duidelijk wel plezier in te hebben.
Ik denk echt niet dat het een probleem is met zijn tuigHIj had onlangs last van zijn rechter achter knie, we lieten een osteopaat komen en hij zat geblokkeerd in z'n rug, maar hij heeft een hele sessie gedaan en dat zou inorde moeten zijn, ik denk echt dat het puur uit luiheid is, zo hebben we hem al altijd gekend
MarliesV schreef:Meis, je bent echt geen uitleg verschuldigd hoor!
Hoop dat je met klusjes doen of een lieve stalgenoot misschien verder komt maar de reden dat je het financieel niet kan heeft niemand wat mee te maken!
MarliesV schreef:Dan is het misschien een goed idee om je daar in te verdiepen. Als hij niet genoeg energie uit z'n voer kan halen dan is hij natuurlijk ook slomer met het werken.
Goede kwaliteit ruwvoer doet al heel veel aangevuld met evt een sportbrok of vitaminebrok. Misschien kan je dit aan de stalhouder eens voorleggen?
MarliesV schreef:Meis, je bent echt geen uitleg verschuldigd hoor!
Hoop dat je met klusjes doen of een lieve stalgenoot misschien verder komt maar de reden dat je het financieel niet kan heeft niemand wat mee te maken!
vanuit die activiteit kun je langzaamaan gaan toewerken naar nageeflijkheid en zodra hij ontspannen is en over de rug kan gaan lopen kun je ook steeds meer van je paard gaan vragen. Als je dit onder de knie hebt zal je paard waarschijnlijk al een stuk fijner lopen 
krantenwijkjes of supermarktbaantjes kun je al prima doen en daar verdien je dan toch een redelijk zakcentje mee. Als je 10 uur in de week zou werken (en dat heb je toch vrij makkelijk voor elkaar), heb je al genoeg geld bij elkaar om sowieso eens in de 1 of 2 weken een privéles te nemen, en dan hou je misschien nog geld over ook.
Dus leeftijd heeft er nix mee te maken.
Maar de meeste instructeurs/ instructrices doen per uur, ivm rijkosten volgens mij