Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Pffff jullie gaan te snel ! Ik moet nog een bladzijde of 15 bijlezen....
Maar ik heb alvast wel een vraag.
Mijn paard is rechtsgebogen en stuwt met rechtsachter naar linksvoor.
vraag 1 : is het dan normaal dat zijn linkerschouder minder ontwikkeld is als rechts ? hij is meer wegggevallen links. Maar nu hoorde ik iemand zeggen dat die linkerschouder toch meer ontwikkeld is qua spieren ?!
Vraag 2. ik voel met rijden dat de stap rechts langer is als links. Komt waarschijnlijk omdat zijn rechterachterbeen ook verder naar achteren + naar voren om te stuwen ?
maar als ik dan rechts drijf wordt het wel beter ( stap links en rechts voelen dan meer gelijk ). Is dat wel logisch ? ik dacht altijd dat ik door rechts te drijven nog meer het stuwen zou bevorderen ????
knollentuin schreef:Maris schreef:Pffff jullie gaan te snel ! Ik moet nog een bladzijde of 15 bijlezen....
Maar ik heb alvast wel een vraag.
Mijn paard is rechtsgebogen en stuwt met rechtsachter naar linksvoor.
vraag 1 : is het dan normaal dat zijn linkerschouder minder ontwikkeld is als rechts ? hij is meer wegggevallen links. Maar nu hoorde ik iemand zeggen dat die linkerschouder toch meer ontwikkeld is qua spieren ?!
Vraag 2. ik voel met rijden dat de stap rechts langer is als links. Komt waarschijnlijk omdat zijn rechterachterbeen ook verder naar achteren + naar voren om te stuwen ?
maar als ik dan rechts drijf wordt het wel beter ( stap links en rechts voelen dan meer gelijk ). Is dat wel logisch ? ik dacht altijd dat ik door rechts te drijven nog meer het stuwen zou bevorderen ????
met deze info kan ik te weinig, in je tekst gebeurd veel maar daar heb ik dan geen beeld bij. dit soort dingetjes moet je zien vind ik..
@ ankem, op het moment dat je paard sterk wordt op een teugel heeft dat te maken met... hoe sterk laat jij haar worden aan die teugel, met andere woorden -paard voelt druk an de teugel en gaat erin hangen.. op het moment dat jij de druk wegneemt geeft t paard mee. volgens mij schreef jij dat zelf enig blz geleden zelf op [ik kan er naast zitten hoor] dat was dan niet aan de teugel maar met omzetten. maar zo werkt t aan de teugel ook.
Citaat:Waarom zouden twee verschillende methodes niet allebei kunnen werken?
justkid schreef:Als dit een topic is waar maar één richting de juiste is dan is er geen discussie meer mogelijk