Onley: Ik heb een volbloed arabier en voorheen was hij juist te snel (heb 'm al 7 jaar). Dan ging hij er af en toe vandoor etc. Dus ik denk niet dat het zn karakter is..
Betadine: Hij is nu al meer dan een jaar aan het kwakkelen...Helaas ben ik het kabeltje van mijn camera kwijt, dus filmpjes maken wordt lastig. Ik kan het misschien 's met mn telefoon proberen..
It_is_me: Ik ga er niet vanuit dat hij verveeld is. Hij staat 24/7 buiten in een kudde en hij heeft de laatste maanden amper hoeven werken. Doordat hij steeds wat had heb ik heel weinig met 'm gedaan. En voorheen reed ik misschien net aan 2x per week in de bak.
Timokyana: Mn paard staat in een aktiefstal, dus hij moet eten wat de pot schaft
Helaas heb ik daar zelf niks over te zeggen. Maar over het algemeen is het voer van goede kwaliteit. Af en toe is een wat mindere baal. Maar misschien dat ik toch 's aan de dierenarts ga vragen of hij uit voorzorg tegen leverbot behandeld kan worden.Apple: Ik heb mn paard al 7 jaar van jongs af aan en zelf ingereden. Hij gedraagt zich het afgelopen jaar opeens heel anders. Ik heb net een nieuw zadel, dus daar kan het niet aan liggen.
Reina: We hebben idd veel pech gehad door de jaren heen. Maar nu heeft hij al meer dan een jaar lang iets heel vaags en niemand heeft een idee wat het is.
Als hij gras ziet dan wordt hij wel wakker met wandelen
En hij schijnt ook heel veel met andere paarden te spelen overdag. Ik ben de enige die hem rijdt. Aan de longe zonder bit en zadel is hij ook niet vooruit te branden... Poeh, de laatste keer dat ik fijn met hem heb gereden is denk ik al bijna 2 jaar geleden...Anne_GTI: Hij was juist altijd heel erg voorwaarts, dus ik weet niet of hij flegmatiek is of dat het iets anders is.. Mn instructrice wist ook niet goed wat ze ermee aan moest geloof ik.
Amy77: Ik had idd getwijfeld om mn topic bij medisch neer te zetten, maar het is wel meer een rijprobleem. Het zou ook iets medisch kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker..
linnie050: Ik zit er over te denken om een andere osteopaat te laten komen. Alleen moet ik eerst weer even sparen, want mn paard heeft me ontzetten veel geld gekost het afgelopen jaar. Het hoesten is sowieso geen pollenallergie, want hij deed het juist in de herfst en winter. Stof zou kunnen, maar het is wel een kleine kans. Hij staat 24/7 buiten en niet op stro. Dus dan zou het alleen door het kuil of door het zand kunnen komen.
Feria: kissing spines heb ik ook aan gedacht omdat mn paard van nature een holle rug heeft. Maar alle osteopaten en dierenartsen zeggen dat hij daar verder helemaal geen symptomen van vertoont...
Onley: Hij heeft van nature een holle rug. Hij heeft slappe buikspieren en trekt zn eigen rug hol. Ook in rust en als hij los loopt. Dus onder het zadel heeft hij ook een holle rug. Ik probeer hem daarom lang en laag en voorwaarts te laten lopen, maar dat is op dit moment heel moeilijk..
Het is en blijft een heel lastig en vaag probleem.. Misschien moet ik toch 's proberen te rijden en dat er dan iemand bij staat met een longeerzweep. Kijken hoe het dan gaat.. Zou het alleen vervelend vinden als ik hem aanpak en het blijkt uiteindelijk toch iets medisch te zijn...Maar ik weet niet wat ik nog kan laten onderzoeken, voor mn gevoel heb ik alles gedaan wat ik kon doen..
Edit: weet niet of ik dat al vermeld had, maar hij had altijd supermooie ruime gangen en dat is ook veel minder geworden. Hij stapt amper over zn eigen voetafruk heen en vroeger zaten er bijna 2 afdrukken tussen..
). Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als er twee maanden iemand met hem aan de slag gaat die hem keihard durft aan te pakken. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het jouw onzekerheid is die ervoor zorgt dat hij niet aan het werk gaat. Zeker als je twijfelt of hij geen pijn heeft, is het ontzettend moeilijk (misschien zelf wel onmogelijk) om door te zetten.
Hij briest nog wel af en toe, maar het echte hoesten is gelukkig over. Hopelijk blijft het zo..