Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maaikuh schreef:Ja helemaal gelijk in. Maar sommige pony's zijn nou eenmaal stugger als andere. Zo heeft elke pony/paard zijn minpunten. Toch?

Citaat:Dus hiermee wil je zeggen dat de pony opeens stug is? Net zeg je nog dat de pony het kan, hij heeft WEL L2 gelopen!
Maaikuh schreef:Ja, dat probeer ik ook. Maar het enigste kommentaar dat op mijn coupons staat is dat ik aan de nageeflijkheid moet werken en dat hij tegen de hand is enz. Dat is zo nou al een jaar, dus ik probeer er echt aan te werken.
Maaikuh schreef:Ja, dat kan. Maar geloof me, ik heb echt een goede instructrice, en ze helpt mij goed. En hij is toch best wel stug, dat zegt zij ook.

Tamaartjuh schreef:Eej maaikuh
De slof is het meest dieronvriendelijke hulpmiddel dat er bestaat dat is zelf door onze instructrice gezegd, maar bij jouw pony is het echt nodig
die van mij komt nog een beetje naar beneden, maar nu je met slof rijdt gaat het al een stuk beter![]()
Ik zou deze opmerkingen wel allemaal tegen onze instructrice zeggen misschien dat zij eriets op weet
xxjahz Aramat

Maaikuh schreef:Wat moet ik doen?, Mijn pony is zo vreselijk stug![]()
Het vorige baasje van mijn pony heeft er 4 jaar over gedaan om hem naar beneden te rijden. Daarna reed ze hem ook nog regelmatig met slof. Toen ik hem kreeg, deed ik er nog niet zo veel aan (dat is nu 1,5 jaar geleden) Ik wist nog niet hoe ik aanleuning moest vragen enzo.![]()
Ik ben er nu al zo´n jaar mee bezig, met behulp van een instructrice. Hij werd alleen maar stugger, en mijn instructrice zei dat het komt omdat hij niet reageert op mijn been (dat is ook zo). Ik rij hem nu al een maand met slof, maar hij gaat er op hangen, en word helemaal dood op mijn been. Hoe kan dit voorkomen?![]()
Please, help me!
bertie schreef:\
zolang je pony niet weet wat er aan de voorkant (in de mond) moet gebeuren zal hij ook nooit snappen wat het betekent om 'van achteren naar voren' te rijden.
Voordat je ueberhaupt kunt beginnen met het 'van acheren naar voren' zul je eerst aan je pony moeten vertellen wat 'nageeflijkheid' is.
Nageeflijkheid is iets dat heel veel aandacht behoeft: een pony leert dat niet 'zomaar'.