montyjansen schreef:Schut hij op de ene hand meer als op de andere hand, of maakt dat niet uit?
Het is nu vooral als ik maar iets druk zet op de rechter teugel maar het wisseld. Er af soms staat er helemaal geen druk op de teugel of bij elke kleine druk en dan bedoel ik echt kleine vorm van druk, schud ze nog. En als ze na het rijden aan de langen teugel mag uit stappen duwd zo ook echt helemaal dr neus zo hoog mogelijk mischien om te kijken of ze nu alle vrijheid heeft ?! Ze doet hem daar na wel weer omlaag, dus het is ook niet echt iets waar je door heen kan rijden, want een van mijn bijrijd pony`s doet dat wel maar die kun je gewoon weer naar benden rijden maar bij die van mij kan dat niet want die gaat dan alleen maar schudden (op de druk dus). Maar de laatste dag rijd ik echt met zo weinig mogelijk druk ze gaat nu wel makkelijker nageven maar ze schud soms nog (om dat 15 m zeg maar). Toen ik haar kocht is wel verteld dat ze bij veel druk op de teugel wat vlug kan worden en dat ik haar dus veel met mn zit moet rijden, maar als ik bijna geen verbinding heb met de mond omdat ik haar zo veel mogelijk vrij wil laten moet ze toch niet met haar hoofd gaan schudden of het bit vast pakken en heel hard weg rennen (ze wordt dan helemaal onstuurbaar. Ik rijd haar nu dus veel met mn zit maar ik houd nog wel heeeeel licht contact met de mond omdat ik enigzins stelling wil vragen en haar ook een beetje wil laten nageven.