Beenspieren kweken.tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Beenspieren kweken.tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:15

Mij is geleerd, om je bekken zo te kantelen, dat je op je 2 zitbeenknobbels zit en op je schaambeen.(je bekken naar achteren kantelen is dat denk ik) Niet je rug bol maken, maar inbuigen naar achter bij de lendenen, zodat ze juist wat hol lijkt. Buik goed naar voor, goed meezitten, je groot maken, schouders naar achter. En maar buik-enrugspieren trainen!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:17

Oke,thanks voor de uitleg! Ik zal het allemaal proberen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:10

lies1994 schreef:
Oke,bedankt voor de tips weer!

Ik heb ook onwijs moeite met doorzitten. Dan knijp ik ook weer teveel met mn benen en ik ga stuiteren dat wil je niet weten hoe erg. Ik kom dan ook met doorzitten niet in galop (dat doe ik nu nog in de verlichte zit).ik probeer ook alle houdingen. Ook mn bekken kantelen maar dan gaat mijn rug heel erg bol staan .ik heb van mn eigen een erge kronkelrug.onder is het hol en boven weer bol (soort S vorm).wie heeft misschien daar tips voor?want ik heb binnenkort een wedstrijd en dan moet je natuurlijk doorzitten (het is maar een onderlinge hoor,dus niet veel bijzonders)

Beugels gat of 2 langer maken, is handiger om door te zitten

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:43

Haha wat grappig,op een ander topic zegt iemand:je moet je beugels 2 gaten korter doen want je hakken drukken niet genoeg uit en je voeten gaan anders raar doen _O-
Moet ik toch nog maar even klooien met de beugels.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:44

je moet je voeten inderdaad goed uitdrukken, maar niet door te duwen op je stijgbeugel ( want wat moet je dan doen als je geen stijgbeugels hebt? + dan duw je je onderbenen naar voor, en je moet juist 1 rechte lijn vormen (oor,schouders,heupen,voeten)

Je moet dus je tenen optrekken en naar binnen houden (dat doet inderdaad pijn :+ )
Als je echt zo mooi zit, en goed meebeweegt, en dus zorgt dat alles op 1 lijn is, zal je merken dat het zelfs gemakkelijker is om te blijven zitten ZONDER stijgbeugels dan met!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:48

Als je beenspieren wilt (gewoon sowieso, buiten dit paardrijverhaal om) weet ik nog wel een leuke oefening :D
Plat op de vloer gaan staan met je rug recht tegen een deur of muur aan. Door je knieen zakken net alsof je op een stoel gaat zitten. Die ''zit'' houding 10 tellen vast houden en weer langzaam rechtop gaan staan.
Succes gegarandeerd :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:57

Ik vind lange beugels ook makkelijker...in korte ga je meer duwen en ga je sneller stuiteren...je zit inderdaad op je zitknobbels...niet op je schaambeen ljjkt mij...goed je onderbuikspieren aanspannen (of eigenlijk gebeurd dat vanzelf) is een goede buiktraining

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:47

inderdaad niet helemaal, maar je moet volgens mij echt wel een driepuntszit hebben, en niet alleen op je zitbeenknobbels, want dan krijg je een bolle rug, en voel je die ook niet goed meer (je moet maar eens je handen eronder houden, en dan je bekken kantelen.)

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:06

Als ik het zo lees betwijfel ik een beetje of jouw probleem echt komt door te zwakke beenspieren maar je benen wat extra training geven is natuurlijk nooit verkeerd. Als je de voorkant van je bovenbenen wilt trainen is de squat een goeie oefening (let hierbij goed op je uitvoering, voor de juiste techniek kan je het beste even googlen...) Ook kan je lunges doen, daarmee train je ook dezelfde spiergroep (zelfde verhaal, even googlen voor juiste uitvoering). Wat eerder ook genoemd is zijn de buik/rugspieren, deze nooit vergeten te trainen, rompstabiliteit is namelijk erg belangrijk en ook zeker bij paardrijden. Succes!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:11

Ja ondertussen ben ik er wel achter gekomen dat ik toch iets verkeerd doe als ik mn benen voel. Ik spande ze aan terwijl het juist ontspannen moet zijn.
Daar ga ik nu mee aan het werk. Maar idd beenspieren kweken is zowieso niet erg om te doen.
Ik zal er allemaal aan werken
Dank voor de tips

patiently

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:04

Probeer eens een paar rondjes verlichte zit, krijg je ook wel beenspieren van!
Of gewoon een paardje nemen wat niet voorwaarts is :))

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:05

Paard dat niet voorwaarts is heb ik wel.haha kreeg er allemaal reacties over bij itp dat ze te sloom was (lag toen aan mij).maar thanks voor de tips

ondertussen een paar keer gereden en heb nu eindelijk mn houding gevonden met doorzitten.met dank aan jullie tips.
Met de beenspiertjes gaat het ook goed want ik had gister echt verschrikkelijke spierpijn en dat is volgens mij juist een goed teken dat ze hard hebben gewerkt.

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:56

Kun je niet een paar keer zitles nemen? Of zonder beugels, eventueel zonder zadel aan de longe?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:17

Heei
Ik ben al met van alles bezig en op mn vorige berichtje staat dat het al beter gaat en ik mn houdig heb gevonden met doorzitten.dus tips heb ik niet echt meer nodig anders zie ik door de bomen het bos niet meer _O-
En zitlessen had ik al. :D

Maar alsnog dank voor het meedenken