Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sammie schreef:Dat is helemaal niet raar.
Er is of een trigger waardoor ie het doet, of hij weet gewoon dat ie daarmee onder het werk uitkomt. En dan is het een kwestie van de langste adem wint. In dit geval dus het paard.

. Romanoff schreef:Zou een paardenbrein echt zo werken (als het niet medisch e.d. is)? Dat hij dat ELKE dag weer doet?
Nouja zoals de TS omschrijft, zou ik ook niet blijven zitten op zo'n paard
Er is toch ergens ooit iets fout gegaan bij het beleren of doorrijden oid... lijkt mij dan.
Want dit heeft hij niet ineens zelf bedacht natuurlijk..
. 
Ragdollcat schreef:maar zulke paarden laat ik altijd en elke dag los zodat ze lekker kunnen uitleven en spelen met de andere paarden en zoveel mogelijk lekker naar buiten, dan heb je echt geen last van bij het rijden

na een rit van 4 uur doet hij het nog even hoog en hard
Ook absoluut niet kwaad bedoelt van hem, pure joligheid en blijdschap... gelukkig kan ik heb goed uitzitten dus heb ik er niet veel problemen mee. Ook weet ik precies wanneer hij het gaat doen, dus doe ik (behalve z'n hoofd tussen z'n voorbenen uit houden) niet heel moeilijk over deze uitspattinkjes. x_Quinta_x schreef:(Ben je zeker dat het geen pijn is? Alles nagekeken: rug, tanden, nek, bloed, zadel, bit)
Als een paard in de buiging is kan hij niet bokken. 1 rugspier is lang en de andere kort en voor het bokken maakt hij 2 rugspieren (beide kanten dus) lang.
Maar telkens in de buiging rijden heeft ook geen enkel nut voor de training.
Maar wat je zegt klopt over het algemeen wel!