LCharlotte schreef:Aan mijn zit mankeert niks, aan mijn rug wel. De pijn is ontstaan in een periode waarin ik niet reed, en ik rij ook pas sinds deze week weer voor het eerst. Zoals ik al vermelde rij ik momenteel vrijwel alleen op de ontspanning, dat is dus ook niet the issue. De kwaal was er voor en los van het rijden, niet andersom, het zou ook niet verholpen kunnen worden met een andere zit. Zoals vermeld heeft mijn pony wel beslag nodig omdat wij momenteel alleen buitenrijden en haar hoeven op deze ondergrond snel slijten. Dan lijkt ne een kunststof beslag waarvan is bewezen dat het hoefmechanisme behouden blijft geen slechte optie. Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Heb overigens op het ISPH onder andere 3jaar centered riding gehad.
Ik ben erg nieuwsgierig in welke mate kunststof beslag het hoefmechanisme toe laat. Dit wordt toch vast geplakt aan de hoeven? De hoeven hebben daarmee toch geen ruimte meer om uit te zetten bij een landing? Maar daar gaat dit topic niet over.
Ik denk dat, omdat jij ergens pijn hebt en niet je paard, dat je aan je eigen lichaam zal moeten werken (met fitness of misschien medicatie??)
Overigens absorbeert niks zo goed als een gezonde blote hoef. Maar then again, daat gaat dit topic niet over