Pony doet ''sterrenkijken''

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:43

ik ben echt niet iemand die snel roep haal die of die er bij of doe dat.maar als mijn paarden met hun hoofd in de luchtliepen zou ik raar vinden.is het allemaal in zijn mond wel in orde?

xWouter

Re: Pony doet ''sterrenkijken''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:53

Ja dat dacht ik eerst ook, maar dat is allemaal nagekeken en dat is gewoon goed.
Verder doet ze dit al van jongs af aan!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:33

oke dan zou ik het niet weten.
xWouter schreef:
Ja dat dacht ik eerst ook, maar dat is allemaal nagekeken en dat is gewoon goed.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:13

xWouter schreef:

Als ze dit al vanaf jongs af aan doet doe jij het al die tijd al verkeerd en dat je ouders zeggen dat ze verkocht moet worden als je niet rijd vind ik vreemd, is ook niet erg diervriendelijk van je ouders, weten ze wel dat een paard ook gevoel kent of zien ze haar meer als fiets??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:16

heb je een filmpje van wanneer je haar rijdt?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:05

@midgie
ik heb haar pas sinds 2 maanden ;)

en ik heb geen filmpje van het rijden.
als het om mijn manier van rijden zou gaan heb ik wel een heel kort filmpje, maar ik neem aan dat het over ciska gaat ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:22

nee... eigenlijk wilde ik weten hoe jij rijdt om te beginnen. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:23

Het kan niet aan ts liggen,want ts heeft verteld dat de pony het ook al deed bij de vorige eigenaar

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:23

ja inderdaad daarom snapte ik het al niet haha :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:31

Misschien houd die gewoon van de sterren,nee flauwekul.denk dat het moeilijk is om zo raad te geven,denk dat eerder een ostiopaat eens naar de rug,nek moet kijken.en ik weet die is geweest,maar toch moet iets niet goed zijn.of de tandarts,toen jij die liet komen heeft hij handmatig of electrische gevijld.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:32

vanmiddag heeft er weer iemand van stal naar dr rug gekeken, weer niks te zien.
de tandarts heeft electrisch geveild :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:48

Oké dan ligt het daar ook niet aan,want met electrische komen ze helemaal achter in.
xWouter schreef:

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:52

Ja inderdaad :')

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:25

xWouter schreef:

Die iemand van stal is dat een fisio o.i.d ??
Wat doet de pony als je b.v zonder zadel rijd ?
Ga eens lekker gymoefeningen doen om het dier soepel te krijgen, bednek je ook dat jij op de rug zit maar de rug jou niet kan dragen , dat moeten zijn achterbenen namelijk doen, du sdenk dat het dier gewoon last heeft van zijn rug omdat jij toch iest verkeert doet, miss druk je te veel met je zit, ga eens zonder zadel rijden en blijf uit zijn rug, ontwikkel je ruiter gevoel en voel de beweging van het dier en leer zijn spierne onde rje voelen , die moeten zacht en soepel voelen , ook jou spieren moet ontspannen zijn, dus nergens spanning , niet in je zit niet in je rug enz enz,

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:31

Fisio in opleiding :)

Zonder zadel doet ze hetzelfde, dan gooit ze haar hoofd ook omhoog.
Overigens loopt ze ook als ze los loopt met dr hoofd omhoog, maar niet zo erg :)
Oke! Ik zal er morgen weer eens zonder zadel opklimmen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:20

keona schreef:
Het kan niet aan ts liggen,want ts heeft verteld dat de pony het ook al deed bij de vorige eigenaar

en wie weet reed die niet goed?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:48

Kan ook, ze heeft ook een jaar op n manege rond gelopen hoorde ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:50

een manege is nu niet echt een plek voor een paard om zijn rug correct te gebruiken....teveel stuiterende mensen op hun rug.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 08:40

inderdaad ja, het schoot me net ineens te binnen.
kan het zijn dat ze het daar als het ware "aangeleerd" heeft

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 08:54

Je bent nog maar twee maand samen, dus je vormd nog niet de combinatie die je zou willen zijn.
Verder lees ik dat je een oudere pony hebt, die in een manege heeft gelopen.

Wat heeft jouw prioriteit? Dat ze met haar hoofd naar beneden loopt? Of dat ze lekker actief is, en haar oefeningen goed uitvoerd?

Ik lees namelijk niet dat je paard goed aan je been is, goed aan de hulpen staat, hoe ze is met stelling etc.
Of te wel: Welke oefeningen vraag je van haar paard, en hoe voer jij/zij deze uit?

Een elastiek is een hulpmiddel, maar hier helpt het jouw niet. Ja, je paard wel, maar jou niet. Zonder kan je eigenlijk niet lekker rijden.

Zorg eerst dat je plezier maakt met je prachtige paardje en dat je geniet van het feit dat het zo leuk is!
Voel elkaar eerst goed aan en neem er de tijd voor.
Zo te lezen heb je een paardje, dat niet altijd goed begrepen is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 08:54

xWouter schreef:
inderdaad ja, het schoot me net ineens te binnen.
kan het zijn dat ze het daar als het ware "aangeleerd" heeft

Dan is het wel een aangeleerd gedrag door pijn, maar heb jij leren rijden op de manege?
Want daar leer je ook vaak fout zitten, ga eens zonder zadel en blijf uit de rug, dat zal niet vandaag de oplossing zijn want er komt ook een stukje techniek bij kijken en die mis je ook waarschijnlijk, een paard wat verreden is goed terug te krijgen vergt tijd en geduld maar ook dagen niet rijden en echt alleen aan de hand werken, geef het paard het vertrouwen terug dat het geen zeer doet dat jij op zijn rug zit, neem dus les en leer de tehorie en kijk eens in boekjes hoe een paard gebouwt is en niet gemaakt is om op te zitten als je dat dan wil doe het dan op de goeie manier en leer het dier jou dragen zodat hij niet zijn rug hoeft weg te drukken want dan krijgt hij nog meer pijn in andere lichaams delen, is ook heel slecht voor zijn benen, bekken, spieren enz enz

Een elastiek helpt idd jou niet maar in dit geval ook het paard nioet hij loopt altijd met weg gedrukte rug dus zijn rug spieren zijn korter , dan zet je hem aan stiek en dwing je hem zijn spieren te verlenegen op een verkeerde dwangmatige manier dann krijg je verzuring dus je doet je paard alleen maar meer pijn en zo gaat hij je nooit vertrouwen en het werke al helemaal niet leuk vinden , dus doe het op de juiste manier maar dat moet JIJ leren

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 09:09

@EngeltjeS
mijn doel is gewoon dat ze voorwaarts neerwaarts loopt, gewoon ontspannen.
verder is ze heel goed aan het been en de stelling zit er ook goed in, alleen in de galop wat minder.
ik rijd vaak voltes, slangenvoltes, pasje wijken, schouderbinnenwaarts en dat gaat allemaal goed.
verder heb ik zeker plezier met dr ;) zelf is ze helemaal gek op springen dus dat doen we ook regelmatig, hierin heeft ze ook wedstrijden gelopen. ook gaan we min. 1x per week naar buiten met dr.

@midgie
nee, ik heb leren rijden op een andere manege. en heb op een shetlander van een vriend van mijn vader altijd privéles gehad van iemand.
maar als het haar echt pijn zou doen, zou ze toch niet op een gegeven momen naar beneden wil komen, het is dan wel tegen de tijd dat ik haar uitstap, maar ze komt naar beneden.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 09:11

veder ga ik trouwens vandaag eens bitloos proberen te rijden, misschien reageerd ze hier wel beter op en wil ze het bit gewoon niet accepteren?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:42

Een paard gaat vaak door alle pijn heen dat is een overlevings meganisme, er zijn ook paarden die het opgenven en zich b.v gaan steigeren , wegrennen , maar ook zich laten vallen.
Dat prive les zegt niet veel en zeker niet op een shetlander want die worden vaak niet eens serieus genomen, wat heb je daar b.v aan gym oefeningen voor het paard gedaan/ geleerd??
Op een manege leer je dat zo ie zo niet daar leer je op hetr paard zitten en dan vaak ook op een verkeerde manier helaas

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 11:18

Wat bedoel je met: Dat prive les zegt niet veel en zeker niet op een shetlander want die worden vaak niet eens serieus genomen, wat heb je daar b.v aan gym oefeningen voor het paard gedaan/ geleerd??
:= Bedoel je gewoon dingen die we gedaan hebben?