Dashlover schreef:ka, het nagevelijk rijden; ik rij haar eerst voorwaarts, dan vraag ik met een wat langere teugel. Als ze dan nagevelijk is, rij ik haar eerst nog een tijd met een lossere teugel. Na het inrijden richt ik haar wat op.
Volgens mij kun ej beter ene hele goeie instrutrice nemen en leren hoe je een paard rijd, want sorry dat ik het zegt het is een heel naar beeld, ik geef je paard groot gelijk dat hij omhoog komt, jij vraagt dat namelijk, op de foto, loopt hij achter de loodlijn niet een beetje maar heel veel, zo kan hij nooit over de rug lopen en nooit ontspannen, dus het paard krijg last en geeft dat waarschijnlijk al veel eerder aan door met zijn hoofd te bewegen en jij pakt hem dan nog vaster dus het dier heeft geen andere keus dan omhoog te komen, je weet denk ik niet wat nageeflijk is ?? ook een ruiter moet nageeflijk zijn, en oprichting is hier al helmaal niet aan de orde want denk dat je niet weet hoe je dat moet doen, daar ben je ook nog helemaal niet aan toe zelfs en het paard ook niet , ga zelf eesn leren ho eeen paard beweegt b.v wat oprichting is enz enz , ga zelf eens leren zitten, onafhankelijk en niet aan de teugel hangen zoals je nu doet. je eigen zit is veel te gespannen , dus ja mijn advies is niet het paard aanpakken maar zelf leren rijden, het is een prachtig dier wat zo veel trotser eruit kan zien als hij met respect gereden word, maar op deze manier haal je heel het dier zijn eigen waarde weg, is dat wat je wil?
Neem dus snel les en niet op een ponyclubje of manege maar een goeie eerlijek instructrice die jou ook de theorie kan vertellen waarom ej een paard niet zo moet rijden.