Ariebren schreef:En waar je man aan denkt ???
Da's ook off topic
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Doorzitten in draf is op haar erg lastig vind ik.
).
. En toch heb ik een zwak voor haar, maf beest.
) wel geschommeld op een echte schommel. De schommel kon je van stilstand in beweging krijgen door met je heupen 'te drijven' (zal de beschrijving netjes houden
). Dit doe je in principe op het paard ook: Ariebren schreef:Ik denk dat de "juf" nog in het tijdperk leeft van dat groter en grootst het beste is.
!
.
) en vloog bijna zelf uit het zadel toen het brave paardje een haakse hoek maakte (oke, dat was een volte voor beginners...). Toen snapte ik ook waarom je met je zit moet sturen...

.
.
).

succes ermee!
?
. Schiet mij maar lek?? Bedoelt ze letterlijk dat de nek langer wordt of is dit een vakterm?
Ik verloor altijd mijn beugels, en doordat ik ze dan probeerde terug te zoeken, verloor ik de controle van het actief houden, mooi op hoefslag blijven,.. dan liet mijn lerares mij wat galopperen zonder beugels, en verkleinen en vergroten in galop. Heb nu onlangs ook nog een weekje met een andere pony gereden, met een betere galop en ik moet zeggen, mijn les zaterdag ging fantastisch, hij galoppeerde heel mooi, aan de teugel, mijn voeten en zit waren heel wat verbeterd, kortom geweldig
floor69 schreef:Hoi allemaal, even een update.
Het lukt inmiddels wel om ritmisch te drijven, maar ik merk dat ik het makkelijk vind om "om de andere sprong" te drijven. Dus de ene galopsprong drijf ik maar de volgende sprong ben ik teveel bezig met ... wat eigenlijk?? Met zitten, met meebewegen, ik weet het niet! Herkent iemand dit of is dit onzin?
Als je paard gewoon netjes doorgaloppeert, hoef je niet te drijven, en als hij terugvalt, galoppeer je opnieuw aan