Bang voor zadel en dekje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:34

blubdevis schreef:
brittney98 schreef:
Hij is beleerd door een profesioneel iemand.
Hij heeft geen pijn hij heeft een op maat gemaakt zadel sinds 2 weken ie heeft hij 1 keer opgehad.

Dat wil niks zeggen! ik heb 3 maanden geleden een anatomica zadel laten aanmeten á 1700 euro en die past nu ook niet meer.. daar moet ook een zadelmaker voor komen om m aan te passen..

een paard groeit, in bespiering en in gewicht.. dus luister aub.. maar zo reageren op een zadel is niet goed.. en zeker niet als hij zelfs dekjes fobie heeft..

Dat is leuk en aardig om er een zadelmaker bij te halen maar als ze het zadel er niet eens op krijgen heeft het geen zin om er een te bellen. Hij zal eerst het zadel gewoon moeten accepteren.

Wat doet het paard als je het op wil leggen. Heb jij of de eigenaar hulp gekregen. Want het is heel leuk om je paard weg te brengen en te laten beleren maar als je daarna niet de begeleiding krijgt om het zelf te doen kom je daar dus niet verder mee.
Is het niet mogelijk om de zelfde persoon eens langs te laten komen zodat hij/zij het probleem ziet en jullie daar mee kan helpen.

Je zegt overigens dat het paard in de 2 weken het zadel 1x op gehad heeft.
Hoe ging dat? Goed of niet?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 10:43

Tigra_ schreef:
Dat wil niks zeggen! ik heb 3 maanden geleden een anatomica zadel laten aanmeten á 1700 euro en die past nu ook niet meer.. daar moet ook een zadelmaker voor komen om m aan te passen..

een paard groeit, in bespiering en in gewicht.. dus luister aub.. maar zo reageren op een zadel is niet goed.. en zeker niet als hij zelfs dekjes fobie heeft..

Dat is leuk en aardig om er een zadelmaker bij te halen maar als ze het zadel er niet eens op krijgen heeft het geen zin om er een te bellen. Hij zal eerst het zadel gewoon moeten accepteren.

Wat doet het paard als je het op wil leggen. Heb jij of de eigenaar hulp gekregen. Want het is heel leuk om je paard weg te brengen en te laten beleren maar als je daarna niet de begeleiding krijgt om het zelf te doen kom je daar dus niet verder mee.
Is het niet mogelijk om de zelfde persoon eens langs te laten komen zodat hij/zij het probleem ziet en jullie daar mee kan helpen.

Je zegt overigens dat het paard in de 2 weken het zadel 1x op gehad heeft.
Hoe ging dat? Goed of niet?[/quote]
De keer dat hij het zadel op heeft gehad was toen de zadelmaker langskwam verder probeert het meisje het ook niet

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:53

Ze probeert het niet?
Als ze het niet probeert hoe weet ze dan dat het een probleem is?
Wat doet het paard nu precies want het is een beetje warrig.
Je zegt het paard is bang, maar wel beleert dus kent wel een zadel, hoe weet ze nu dat het paard bang is als ze het niet eens op legt?
Volgens mij is ze bang dat het paard bang is en ja dan vraag je om zo'n reactie.
Waarom probeert ze het niet?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:55

Ik heb ook een jong paard die al ingereden is maar doodsbang voor het zadel en geen problemen in zijn rug, dit is nagekeken door de osteo en de DA. Ik ga uiteraard nog niet rijden maar doe iedere dag het zadeldek langs hem heen en leg het op hem om zo te oefenen dat het niet eng is en dat er niets aan de hand ie. Iedere dag een stukje verder en misschien een stapje terug en het vertrouwen begint te komen! Maar als ik zo lees dat het meisje er helemaal niets aan doet of het probeerd dan zal het lang duren voordat het zadel wel geaccepteerd wordt.....je lost het op door een ding en dat is oefenen oefenen oefenen.... (als er niets met zijn rug is natuurlijk!)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:01

Nog even een vraag de enige keer in de 2 weken dat het zadel opgelegd is was door de zadelmaker. Wat was de reactie van het paard. Want een paard wat het zadel niet accepteert is ook niet handig voor een zadelmaker dan kan die z'n werk ook niet doen?

Verder niet om je aan te vallen. Maar het is wat vervelend dat je geen antwoord geeft op alles. Kun je niet wat preciezer zijn als je helft verteld heb je ook weinig aan de antwoorden die je krijgt.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:27

Tigra_ schreef:
Nog even een vraag de enige keer in de 2 weken dat het zadel opgelegd is was door de zadelmaker. Wat was de reactie van het paard. Want een paard wat het zadel niet accepteert is ook niet handig voor een zadelmaker dan kan die z'n werk ook niet doen?

Verder niet om je aan te vallen. Maar het is wat vervelend dat je geen antwoord geeft op alles. Kun je niet wat preciezer zijn als je helft verteld heb je ook weinig aan de antwoorden die je krijgt.

Ze heeft het wel geprobeerd maar ze heeft zelf weinig geduld en nu doet ze het gewoon niet meer en nu ben ik bezig met elke dag het dekje proberen wat ook steeds al beter gaat
Maar de zadelmaker heeft ook na een hele lange tijd het zadel erop gekregen ik weet ook niet precies is gegaan want was er niet bij toen de zadelmaker er was maar die heeft er wel een tijdje over gedaan om het zadel erop te krijgen