Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doei schreef:Wat bedoel jij met huppen?
Dat hij in gallop aan wilt springen?
Ik zie wel heel veel in het rijden wat ik graag zie veranderen![]()
En bedoel het niet bot![]()
Maar kijk eens wat een gave knol je onder je hol hebt zitten!
Ik ken een andere San Remo, die veel op die van jou lijkt, die gaat nu ZZ-zwaar starten.
Paard loopt achter de loodlijn, je handen bewegen te veel en ga op je kont zitten in de gallop.
- Hou je handen stil
- Zorg dat je evenveel contact op beide teugels hebt (en hou alleen je buitenteugel er meer aan als je het paard bv. zo rechter krijgt)
- Geef gas!!!
- Geef hem lucht van voren, om zijn hoofd op de loodlijn te laten vallen
- Geef gas in je gallop en rij terug, creeer meer sprong
- Rij hem actiever
). caletto schreef:Naar aanleiding van jullie commentaar en adviezen vandaag er toch maar weer opgekropen![]()
Geprobeerd wat meer "lucht"te geven en actiever met mijn been naar voren te rijden, ook wat schijn overgangen gemaakt wat hij nog wat moeilijk vindt en voila geen enkel hupje gemaaktbegon zelfs wat te zweten en dat is een tijdje terug hoor. Al met al super fijn gereden
![]()
Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik het lucht geven van voren nog wat lastig vind, ben snel geneigd de teugels te los te laten, moet nog een beetje zoeken naar de juiste verbinding.
Zal morgen even een nieuw filmpje maken hoop dat jullie verbetering zien hahaha
caletto schreef:Naar aanleiding van jullie commentaar en adviezen vandaag er toch maar weer opgekropen![]()
Geprobeerd wat meer "lucht"te geven en actiever met mijn been naar voren te rijden, ook wat schijn overgangen gemaakt wat hij nog wat moeilijk vindt en voila geen enkel hupje gemaaktbegon zelfs wat te zweten en dat is een tijdje terug hoor. Al met al super fijn gereden
![]()
Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik het lucht geven van voren nog wat lastig vind, ben snel geneigd de teugels te los te laten, moet nog een beetje zoeken naar de juiste verbinding.
Het is dus zaak om van achter uit die verbinding in stand te gaan brengen door meer voorwaarts te gaan rijden en je hand stil aan te bieden. Als je goed voorwaarts rijd (hij lijkt nu ook wat terug te blijven om zo ook maar geen verbinding te hoeven maken, vandaar ook de huppels.) merk je dat hij zachtjes wat meer aanleuning zal gaan aannemen. Hierbij zal hij ongetwijfeld nog wat huppeltjes gaan maken omdat daar waarschijnlijk wat kleine blokkades in zijn lijf zitten. Belangrijk is dan echter om toch ten allen tijden voorwaarts te blijven rijden, stil te blijven met je hand en simpelweg te 'wachten' tot hij daar die verbinding durft te nemen. Van daaruit kan je gaan proberen om de hals wat te gaan verlengen/uit te schuiven en zo wat meer voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden. franka75 schreef:Ik zie wel enige irritatie bij hem wat doe je nog meer inplaats van rijden met hem? ik bedoel wandelen , spelen , hij is nog jong misschien dat hij buiten het feit dat er toch iets zou kunnen zijn gewoon even een break nodig heeft
verder vind ik hem lekker lopen
DL_ schreef:caletto schreef:Naar aanleiding van jullie commentaar en adviezen vandaag er toch maar weer opgekropen![]()
![]()
Was eigenlijk van plan niet te reageren maar ik kan het niet laten.
Wat ik zie is een paard dat in principe braaf zijn ding doet, en voor zo'n jong beest helemaal niet zo heel verkeerd voor elkaar is. De knel zit in mijn ogen echter in het feit dat er te weinig verbinding is van achter naar voren. Met andere woorden, hij blijft achter de teugel. In principe loopt hij voor het oog mooi in de aanleuning of nageeflijk maar dat is hij niet. Hij maakt geen verbinding naar voren en laat zich daardoor onvoldoende los in zijn lijf en gaat daardoor die huppeltjes maken, welke hij ook maakt als je hem aan laat galopperen.
De adviezen die dus gegeven worden in de trant van "meer lucht geven" zijn dan in mijn ogen ook uit de lucht gegrepen. Een paard dat geen verbinding maakt met de ruiterhand kan je meer lucht geven tot je beide een ons weegt, maar zolang de gegeven lengte niet aangenomen wordt heeft dat geen enkel nut.
Ik neem aan dat we hier allemaal wel weten dat verbinding van achteren naar voren moet ontstaan en dat dus geen kwestie is van je teugels meer aannemen.Het is dus zaak om van achter uit die verbinding in stand te gaan brengen door meer voorwaarts te gaan rijden en je hand stil aan te bieden. Als je goed voorwaarts rijd (hij lijkt nu ook wat terug te blijven om zo ook maar geen verbinding te hoeven maken, vandaar ook de huppels.) merk je dat hij zachtjes wat meer aanleuning zal gaan aannemen. Hierbij zal hij ongetwijfeld nog wat huppeltjes gaan maken omdat daar waarschijnlijk wat kleine blokkades in zijn lijf zitten. Belangrijk is dan echter om toch ten allen tijden voorwaarts te blijven rijden, stil te blijven met je hand en simpelweg te 'wachten' tot hij daar die verbinding durft te nemen. Van daaruit kan je gaan proberen om de hals wat te gaan verlengen/uit te schuiven en zo wat meer voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden.
Belangrijkste is dus: meer voorwaarts rijden, voelen dat hij niet meer terug blijft, zodra hij voorwaarts gaat denken zal ook de verbinding beter worden.
Succes.
In ieder geval geen rare hupjes of bokkesprongen maar een heerlijk paard
doei schreef:Ik vind filmpje 2, om 3:03 de lange zijde het allerbeste stukje![]()
Ik zie verbetering![]()
Zie ik het goed dat je paard links het meeste vasthoudt?
Ik denk dat dat de rede is van het af en toe nee schudden. Daarom beweeg je met je linkerhand om los te krijgen...
Oplossing is juist rechts er meer aanhouden en links minder (en erop letten dat je linkerarm stil blijft).
Linksom zal het paard op de volte graag naar buiten vallen en rechtsom graag naar binnen vallen.
Klopt dit?
Elco schreef:Dit is mijn mening:
Ik vind in dit filmpje juist meer hupjes, je zadel ligt ook niet correct op je paard..Ninon Schutte kan ik je aanraden om je zadel na te laten kijken..Het feit dat hij hupjes maakt kwam bij mijn paard van een zadel wat tegen zijn schouder aankwam..Je hebt zadelmakers en zadelmakers helaas..Ook vind ik je handhouding te laag en te veel naar je kruis gereden..Maar ik mag aan nemen dat dit paard nog niet zo lang onder het zadel is.? Aangezien zijn leeftijd..Wees zuinig op hem en geef hem lekker de tijd om zich te kunnen ontwikkelen dan heb je er ook veel langer plezier van..Jullie zijn een mooie combi..
Ga trots op je paard zitten,dat mag best!
)DL_ schreef:De adviezen die dus gegeven worden in de trant van "meer lucht geven" zijn dan in mijn ogen ook uit de lucht gegrepen. Een paard dat geen verbinding maakt met de ruiterhand kan je meer lucht geven tot je beide een ons weegt, maar zolang de gegeven lengte niet aangenomen wordt heeft dat geen enkel nut.
Succes.