Als dit onder controle is, ga ik werken aan de galop. Dat doe ik eraan en tot nu toe werkt dit perfect. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als dit onder controle is, ga ik werken aan de galop. Dat doe ik eraan en tot nu toe werkt dit perfect. Jolindaa schreef:Als je verder leest staat er dat ik hem veel draf-middendraf-draf overgangen laat maken om meer controle te krijgen over de drafpassenAls dit onder controle is, ga ik werken aan de galop. Dat doe ik eraan en tot nu toe werkt dit perfect.
Ik had het, maar raakte het tijdens mijn lessen steeds verder kwijt wat resulteerde in galopracen door de bak. Plat door de bochten, enzovoorts.
Uitdrukkingen van het paard kunnen je ook al heel veel vertellen. steflyn schreef:Wat bij mij het probleem is wanneer ik dan tempowisselingen maak, is dat ze zich ontzettend nerveus maakt! Dan kan ik er zeker niet meer aankomen.
Langcara schreef:Hangt er vanaf wat de reden is van het versnellen.
Je hebt veel paarden die continu aan het vluchten zijn, waar je met je benen nog niet aan kunt komen want dan lopen ze onder je vandaan. Zulke paarden kunnen overgangen nog niet aan, die worden dan nóg drukker en gespannener. Die moet je eerst tot rust (middels ondermaatse tempocontrole) zien te laten komen, zodat je er eindelijk met je been aan kunt komen.