haha ja dat weet zij nou allemaal wel, vertel liever hoe
Daihyo
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 21:11
Ja, precies!!! Ha ha. Maar in ieder geval toch bedankt. Ik had ook wel het idee dat ze lager moest, maar ja, het lukt gewoon nog niet. In ieder geval iets waar we aan moeten en kunnen werken.
Anoniem
Geplaatst: 17-10-03 21:16
Hoe probeer haar aan het been te houden. Vluchten is dus niet aan het been zijn Als je paard aan het been is, voel je dat hij die energie die je er achter instopt van voren wil afvloeien. als het goed is, gaat dan je paard je hand opzoeken en ook volgen, ook richting beneden. Gooi hem niet in 1 keer los, maar geef je handen eens een klein stukje, drijf je paard daar achteraan, dus niet ophouden met rijden met je been. Kijk of hij volgt. Doet hij dit braaf, probeer je een klein stukje meer. Komt hij ineens omhoog geen paniek. Draaf rustig ff rond. Maak hem aan je been, zorg dat hij het bit, dus je hand opzoekt en probeer het nog eens.
loonie
Geplaatst: 18-10-03 16:25
hoi. maak je maar geen zorgen hoor die van mij wil ook geen halsstrekken en dat is gewoon ene punt van overgeven aan de ruiter en hand volegen . het paard moet je hand volgen en als ze dat doen gaan ze wel meer naar beneden mijn paard is ook erg eigenwijs en wil helemaal niet nageven dus ook niet halsstrekken maar dat komt vanzelf wel
Anoniem
Geplaatst: 18-10-03 18:03
Dat heeft niks met eigenwijs te maken
Tyrza
Geplaatst: 18-10-03 20:00
Op de foto's zou je je hand meer moeten toestaan, maar wel de zelfde druk in de mond moeten houden, en zo het paard begeleiden/naar je hand toe naar beneden rijden.
Laura
Geplaatst: 19-10-03 12:37
En die elastiek helpt niet veel; de neus kan er niet uitkomen.
joyce B
Geplaatst: 19-10-03 20:16
Je moet je teugels niet losgooien, maar je paard naar beneden rijden... Zoals je ook je paard dieper kunt laten lopen, kun je eerst je paard ronder en lager vragen (wel steeds druk op de teugels houden) en vandaaruit drijf je de neus naar voren en dan moet je dus ook genoeg toestaan in je hand zodat die neus dus ook naar voren kan... Je moet dit echt centimeter voor centimeter doen, en raak je hem onderwetg kwijt doordat hij achter je been komt en de neus weer omhoog kan gooien, dan neem je weer de teugels op maat voor zover dat nodig is, en begin je opnieuw. Ik vind het meestal makkelijker aan het eind van het rijden, omdat het paard dan van zichzelf wel graag wil halsstrekken. Als het dan duidelijk wordt voor het paard hoe het moet, is het tussendoor ook makkelijker.
Lenn
Geplaatst: 19-10-03 23:02
halleluja
pearl_tje
Geplaatst: 20-10-03 11:47
Wat de instructrice altijd tegen mij zegt de neus moet naar voren toe, maar niet te diep dus net iets boven de lood lijn
Die van jou heeft de krul er nog een een beetje in zitten, maar het is al een stap in de goede richting. blijven oefenen en het paard vertrouwen geven want dat is meestal het probleem.
pearl_tje
Geplaatst: 20-10-03 11:49
Mag ik trouwens nog een ding vragen, waarom heb jij je handen zo breedt en laag is daar een reden voor?
Lenn
Geplaatst: 20-10-03 11:55
haha de loodlijn is verticaal dus het lijkt me vrij moeilijk om daar boven te komen De reden voor je handen laag is dat je armen in dezelfde lijn moeten zijn als de teugels, je moet hem wijzen waar hij naar toe moet.