Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammy_xxs schreef:Nou dat vind ik ook onzin...ik ben echt verre van prof, maar ik kan echt de gekste bokkesprongen uitzitten hoor. Maar goed dat is weer een andere discussie TS vraagt voor tips, of iemand die het goedkoop kan doen. En ik vind dat ze het wel zelf kan doen, ( het begin) de fijne kneepjes kan ze altijd laten doen door iemand die goed kan rijden.

aerdenhout1 schreef:Vaak is het de schrik van iets dat hoog boven het paard uitsteekt, de ruiter dus in dit geval.
Volgende keer eerst hangend gaan stappen, is voor de ruiter ook wat veiliger als het paard zo gaat bokken. Dan stilstaand erop en die handeling een paar keer herhalen, dus laat het paard wennen aan dat rare wat hij uit zijn ooghoeken ziet. Ik laat de ruiters altijd vanaf het paard belonen en snoepjes geven, zodat ze weten dat het iets leuks oplevert.
shan schreef:Het is niet de bedoeling dat je er afglijdt, het is de bedoeling dat je blijft zitten.![]()
Ik ben wel met je eens dat ze niet goed heeft opgelet.
Dat deed niemand nl. Ze waren alledrie heel gezellig naar elkaar aan het roepen en kletsen.
Nu is een beetje onstpanning veinzen naar het paard toe helemaal niet zo verkeerd, maar ondertussen moet je wel op scherp staan.
niet iedereen zal het zo doen. Maar ik vind dat het heel goed helpt om de vertrouwen te krijgen. celinedaisy schreef:ik heb ooit een keer gekeken bij het inrijden van een paard via natural horsemanchip gedoe, daar hadden ze een dummy (pop) aan het zadel vast gebonden en toen gelongeerd, dan went hij iig aan het idee dat er iets boven hem steekt !
Citaat:Dat kletsen vind ik juist goed om de beladen sfeer weg te halen, doe ik ook vaak als paard gespannen is
Citaat:Nu is een beetje onstpanning veinzen naar het paard toe helemaal niet zo verkeerd, maar ondertussen moet je wel op scherp staan.
geerke schreef:Het paard reageert op de druk van de benen van de ruiter en bergrijp daar helemaal niets van.
De volgorde van inrijden is iets anders dan dat jij nu doet.
Eerst longeren,het paard moet de commando's weten en daar op gehoorzamen.
Dat kan twee weken duren of twee maanden....dat ligt aan het paard.
Dan pas ga je erop.
Met je stem geef je het commando stap of draf....en een hele zachte beenhulp!
Daarna belonen.
Het is jammer dat je een slechte start hebt gemaakt,je hebt door te snel te gaan vijf stappen en een slechte ervaring achteruit gedaan.
Chaos schreef:TS: Moeilijk paard????
Waar?
Ik zie een super mak dier dat een!!!! keer 4 benen de lucht in gooit.
Ervaring heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg want dan had je al het bovenstaande zelf kunnen concluderen.
Ik bedoel het niet vervelend maar om je paard nu direct moeilijk te noemen...
Je gaat het verdere beleren met dezelfde dames doen??