Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gypsy schreef:Mischien is het interessant om eens een paar westernlessen mee te pakken. Nee daar hoef je niet speciaal ander tuig etc. voor te nemen, maar in de western is men veel meer bezig met het trainen van een rustig paard. Je kunt dan oefeningen vragen om haar rustig te houden.
Zelf rijd ik ook een merrie die nogal heet kan worden. Bij mijn eerste westernles merkte ik de omslag al!Iedere keer als ik opstap doe ik nu een bepaalde oefening die haar kalmeert.

Volgende keer daarmee aan de slag!
Carmy81 schreef:Ik heb even je topic doorgelezen, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Zet mijn hand inderdaad vast en blijf remmen remmen remmen, omdat ze niet terug komt.
Carmy81 schreef:Gevolg ze maakt zich sterk en ik rijdt constant met 500 kg in mijn handen.
Carmy81 schreef:Hier worden hele goede tips gegeven !! Ik ga er vanavond ook mee aan de slag. Ophouding op de buitenhand en meteen loslaten, zal het wel een miljoen keer moeten herhalen. Ik heb een Andalusier die vreselijk heet is onder het zadel.
Carmy81 schreef:De ophouding mag kort maar krachtig zijn toch ?! Op een knijpje in mijn hand gaat ze namelijk echt niet reageren.
Carmy81 schreef:Ze is 100 % gecontrolleerd er is lichamelijk niets met haar aan de hand. Maar goed ik heb niet gereageert in dit topic om een discussie hierover te starten. Ik ben gewoon benieuwd of de tips geholpen hebben welke zij gekregen heeft, want ik wil dit zelf ook gaan proberen.
Carmy81 schreef:.
Het is namelijk een feit dat het erg moeilijk gaat worden, want loslaten is niet mijn sterkste punt.
als een gek.
. Het kwartje viel, halleluja
Er zit een flinke kop op.
), en onder het zadel dus een stuk minder. Ik denk dat dáár het probleem ligt. Dat ze daarom met longeren wél braaf is

Carmy81 schreef:Goedemorgen![]()
Gut o gut gisteren de ophouding en loslaat techniek toegepast, man o man wat een drama !!
Mevrouw werdt er nog vele malen heter van. Maar ik heb doorgezet. Helaas had ik het idee dat ik meer ophoudingen aan het maken was dan wat anders. Scheuren door de bakals een gek.
Uiteindelijk liep ze ook gewoon door mijn ophoudingen heen, terwijl het toch flinke waren, zo flink dat ze echt met haar hoofd flink naar buiten werd gedwongen. Nee, hoor gewoon doorcrossen.
Maaarrrr, uiteindelijk had ik haar zover dat ze reageerde !! Nog wel gewoon met der kop in de lucht, maar dat interesseert me niet. Ze kwam terug in tempo. Het kwartje viel, halleluja
![]()
Toen ben ik na 1 rondje gehoorzaam draven meteen gestopt, want we waren al een tijdje bezig.
Goed afgesloten. Vandaag poging 2![]()
Ik moet wel zeggen het is heeeeellll erg moeilijk en ik ben ook best trots op mezelf dat het me uiteindelijk gelukt is. Het zal nog wel even duren voordat ze het ECHT gaat begrijpen, maar het begin van een nieuwe aanpak is gemaakt