Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:23

Hahahaa, Sab! Kusjes geven aan een boos paard, kan me voorstellen dat ze dacht:: 'wat krijgen we nou?!' _O-

Leuk om meer aan de hand van foto's te werken! :j Heel leerzaam! Het was me in het topic van Pauline al opgevallen dat je er netjes op zit, Yamcha! Mooie rechte rug en nette beenligging. Ik had nog wel wat kleine tips, maar die heeft Japeloup al gegeven. :)

Beterschap, Zooist, hopelijk blijft het hierbij en wordt je niet zieker.

Ik heb helaas geen recente rijfoto's. Als de buitenbak weer begaanbaar is zal ik eens nieuwe laten maken. In het vorige deel had iemand het over het boek van Ericka Prockl. Dat heb ik besteld en is gister binnengekomen. Ik heb het even snel doorgebladerd, maar nog niets gelezen. Ben heel benieuwd! Ik heb deel 2 gekocht trouwens, http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

ankem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:35

Leuke foto's weer!
Zal mijn wederhelft vanmiddag ook een camera in zijn handen drukken.
Ik ben hyper, want ga vanmiddag rijden in de binnenbak. Joehoe!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:46

:) heerlijk Ankem.. geniet ervan en we verwachten heeel veeel foto's :) :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:47

Zo, jullie gaat hard zeg!! Ik was jullie ook even kwijt..
Zie leuke foto's voorbij komen!
Bij ons is de binnenbak ook al niet meer te rijden.. Rotweer. Hoewel, het is eigenlijk best erg mooi weer.. als je NIET van plan bent te rijden :D

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:51

Ik vind dit ook geweldig weer, heb dit liever dan een hitte golf, maar alleen een beetje jammer dat je nu zo weinig met de paarden kan. Gelukkig kan ik in de wei stappen. Paard en me zelf pak ik dik in zadel er op en stappen maar.
Zal eens kijken of ik nog meer foto's kan vinden. Van Joepje heb ik meer foto's dan van Palousa/witje. Maar dat geeft niet toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:57

Ik heb ook zat foto's, zat net ff terug te kijken.
Deze is toch wel het meest briljant.
Kür op muziek op mijn vorige stal, toen ik nog een bijrijdpaard had :))
Afbeelding

Maar het serieuzere werk. Eigenlijk staat het best, ik op een paard.
Gek om mezelf zo hoog te zien :j
Afbeelding

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:14

Ik ben dan wel weer benieuwd waarom je hem zonder neusriem rijdt :D
Vind het een leuk dier. Hij komt behoorlijk compact over.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:16

Is al een jaar of 6 terug. Hij had toen een wondje aan zijn neus geloof ik. Weet het niet precies meer, maar normaal heeft hij wel een neusriem om :D
Ik rij hem ook niet meer nu. Eigenaresse zit ook op bokt, zij start hem nu in het M1, M2 startgerechtigd.
Zeker een leuk dier :j
Was toen fijn te rijden en werkwillig. Nu ongetwijfeld ook, maar ik heb er al een jaar of 5 niet meer opgezeten, dus heb geen idee :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:25

Afbeelding
mijn paarden kunnen traplopen!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:28

dat is handig.... kunnen ze mooi ff boven de slaapkamers voor je stofzuigen :+

gekke paarden heb je toch KT! :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:04

Mag ik nog wat vragen over het op de binnenschouder vallen in een wending ( zie laatste pagina's oude topic ook ) ? Ik gebruik dan vaak een kleine ophouding omhoog met mijn binnenhand. Daardoor vraag ik meer stelling en valt het paard bijna vanzelf op de buitenschouder.
Wat vinden jullie van zo'n hulp ? Goed of juist niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:56

Japeloup schreef:
Yamcha wat een lekker bolletje wol, heerlijk. Fijn dat je er op mocht en dat het goed voelde *\o/*
Even een klein commentaartje op de foto's.
Aller eerst vind ik je beenligging netjes. En zit je fijn rechtop. Op de eerste foto werk je te veel terug met je binnenhand, maar zit je wel recht.
Op de tweede foto, heb je je binnenhand wel beter, maar knik je in in je rechterheup en komt je zitvlak volgens mij te veel naar buiten (links). Je ziet daar ook dat je net iets te veel naar de rechterschouder van je paard kijkt.
Veder vind ik dat je beter als op Vegs op je kont zit... Maar daarvoor heb ik wel een idee.... Ik ga jou gewoon een paar keer met mijn voltige singel op Vegs laten rijden :D

Thanks voor je commentaartje :D en klopt, ik wilde op de tweede foto linksom, en hij is een beetje stijf op rechts, links heeft hij langere spieren zeg maar, dus hij wilt liever niet linksom, dus ik ging overdreven op links zitten, en ik deed een beetje teveel :j

En ja, was goed voor mij om eens op een ander paard te zitten, leer ik ook weer van, maar vooral goed voor het zelfvertrouwen :j

Dat plan met die voltigesingel, da's wel grappig, maar ik ga niet op Vegs komen zonder beugels :D Maar wacht eerst de foto's met Vegs af, jullie :) ik heb ze nog niet, maar dat komt :j

Amanda schreef:
Je past er prima op :j

Ik ben ook klein, dat scheelt :D is wel makkelijk opstappen, zo een IJslander :j

SabM schreef:
@Yam, ik moet zeggen dat ik je op deze ijsco ontspannender vind zitten dan op je Vegs.
Mss is dit en veilige hoogte?

Dat zal 't wezen :D Veilige hoogte is het wel ja, je kan niet al te diep vallen zeg maar :D

Whahaha KT wat leuk, paard op de trap. Stoer 8-)

SabM schreef:
Gisteren om 19 uur nog op mijn suuske gestapt... was al MIN 12 daarzo
Suus was rete sjagarijnig en heeft niet lief gedaan met poetsen, zadelen. Ze trok gewoon haar neus in de krul van boosheid Gut en dan ben ik zo verliefd op haar bozige toet en dan krijg ze kusjes... wordt ze nog bozer

_O- geweldig, echte merries zijn het dan ook, die kun je zo mooi op de kast jagen :D

Fijn dat rijden goed ging, dat gaat echt steeds beter, hè? Super :D

Japeloup schreef:
Ik vind dit ook geweldig weer, heb dit liever dan een hitte golf, maar alleen een beetje jammer dat je nu zo weinig met de paarden kan. Gelukkig kan ik in de wei stappen. Paard en me zelf pak ik dik in zadel er op en stappen maar.
Zal eens kijken of ik nog meer foto's kan vinden. Van Joepje heb ik meer foto's dan van Palousa/witje. Maar dat geeft niet toch?

*\o/*

Meer pics *\o/*

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:36

Mijn Palousa kan ook traplopen. Dit is met de vorige eigenaar bij knollentuin op stal.Afbeelding
Deze foto heeft zelfs de lokale krant gehaald.....
Deze brug is vlakbij "onze knollentuin" de kortste manier om in de duinen te komen was deze, vandaar dat ze het kunnen.

Toen Palousa nog niet zo lang van mij was heb ik een les gevolgd bij DW, erg gaaf, maar o wat was ik gespannen. Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:40

:D Die traploopfoto's zijn echt geweldig! :D Met Jonas heb ik ook weleens een trappetje van een paar bielzen genomen, maar nog nooit zo'n hoge!

Mooi wit is jouw Witje, Japeloup! Ik zie wel wat spanning in je lijf, ja. :))

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:48

Kost wel een hoop moeite om haar wit te houden/krijgen, nu is ze op bepaalde plekken niet meer zo wit, eerder bruin. Maar scheelt dat ze aan het verharen is....
Waar ik me altijd het meeste aan stoor is dat mensen haar uitmaken voor schimmel :(
Even voor de duidelijkheid op papier is ze vos panterbont. Het appalousa stamboek zegt dat ze de schimmelfactoor heeft, maar dat kan niet want geen van haar ouders staat als schimmel in de boeken.... Best lastig op wedstrijden, hoe vaak ik niet gehad heb dat ze aan me vroegen of ik wel het goede paard bij me had..... Maar de KNHS wil de kleur niet veranderen als het stamboek dat niet doet, snap ik wel maar handig in dit geval is anders.

Is goed te zien ja aan me dat ik iet wat gespannen ben. Maar ja was ook de eerste keer dat ik met haar op pad was en dan ook nog bij DW.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:06

Zo, het avontuur binnenbak hebben we ook meegemaakt!
Het is een nette accomodatie, met 3 binnenbakken, waarvan 2 in elkaars verlengde. Ik zat nog niet goed op Kelly of er kwam een menwagen de bak in. Kelly vond dat mega spannend en werd wat rennerig en loperig. Menpaard was erg fris en ging er een paar keer vandoor. Kelly reageerde daar ook op. Vervolgens ging de menner op de lange zijde telkens voluit in galop. Nou toen was het hek helemaal van de dam en was de ontspanning helemaal ver te zoeken. Vervolgens kwam er nog een club menners binnen, die in de andere bak menles kregen. Ik ben maar afgestapt. Later maar weer eens proberen.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:10

ohhhhh ik dacht ook dat ze schimmel was O:) vos panterbont... zegt me niets...
Palousa is gewoon het paard van sinterklaas :*

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:13

oh ankem wat zonde zeg. Jammer dat ze geen rekening houden met jullie, Slechte zaak hoor.
Kon je het hem niet vriendelijk verzoeken niet te doen... :( rekening houden met elkaar is blijkbaar voor sommige erg lastig.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:15

dames ik ga hier op werk afsluiten en eens ff mijn Suuske opzoeken en zoenen :=
enne... als jullie niet meer van mij vernemen... dan ben ik bevroren en zit ik vastgeplakt op mijn suuske :brr:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:21

op de foto in t oude topic [lklinkt zo leuk] kan je goed zien dat ze gespikkeld is [stiekem]

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:06

Komt vast goed Sabm. Is toch een warmbloed je Suus?Kleef je met vorst minder snel aan vast dan aan een koudbloed := En even off topic; as Schoonzoon likte aan het hek bij Tov om te testen of de verhalen waar zijn dat je zo vast komt te zitten bij deze temperaturen. Hij was net op tijd, maar heeft een erg pijnlijke tong 8)7
Schriktraining gedaan vandaag met rood wit lint de klapperde in de wind. Erg leuk en goed voor Tov en mij.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:12

knollentuin schreef:
op de foto in t oude topic [lklinkt zo leuk] kan je goed zien dat ze gespikkeld is [stiekem]

Ja heel stiekem, maar maak haar nat en ze heeft over heel haar lijf stippen.
Het is jammer knollentuin dat je haar al zo lang niet gezien hebt, maar ze krijgt toch steeds meer hele kleine echte stippen in d'r vacht. Maar als de dooi komt en ze is door de osteo behandeld kom ik snel jou kant op :D

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:23

Even echt off topic, sorry mod.
Maar ook ik heb nu door hoe je foto's plaatst en wil jullie even mijn knappe Amaro laten zien. Een Newfoundlander van 14 wkn oud.
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:31

*breekt even in*

Japeloup schreef:
Beterschap Zooist.

Yamcha wat een lekker bolletje wol, heerlijk. Fijn dat je er op mocht en dat het goed voelde *\o/*
Even een klein commentaartje op de foto's.
Aller eerst vind ik je beenligging netjes. En zit je fijn rechtop. Op de eerste foto werk je te veel terug met je binnenhand, maar zit je wel recht.
Op de tweede foto, heb je je binnenhand wel beter, maar knik je in in je rechterheup en komt je zitvlak volgens mij te veel naar buiten (links). Je ziet daar ook dat je net iets te veel naar de rechterschouder van je paard kijkt.
Veder vind ik dat je beter als op Vegs op je kont zit... Maar daarvoor heb ik wel een idee.... Ik ga jou gewoon een paar keer met mijn voltige singel op Vegs laten rijden :D

Zo, dat laatste klinkt onheilspellend :D

Vos, dus de lieve en brede IJslander, is van mij, en ik heb gisteren Yamcha op zijn rug gehesen. Omdat ik zag dat Yamcha met de binnenhand naar binnen ipv naar voren ging en de binnenhand verder naar achteren had dan de buitenhand heb ik er nogal op gehamerd dat dat andersom moest. Kan me goed voorstellen dat je even net minder op je zit let als ik naast je sta en je letterlijk op je vingers sta te kijken :P Paard is verder ook zo krom als een hoepel, hij heeft nogal de neiging om je naar links te smijten :o
Hij heeft 't heel netjes gedaan met een vreemde ruiter, en Yamcha ook op een vreemd paard :j

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:45

hestejente schreef:
*breekt even in*
Zo, dat laatste klinkt onheilspellend :D

Vos, dus de lieve en brede IJslander, is van mij, en ik heb gisteren Yamcha op zijn rug gehesen. Omdat ik zag dat Yamcha met de binnenhand naar binnen ipv naar voren ging en de binnenhand verder naar achteren had dan de buitenhand heb ik er nogal op gehamerd dat dat andersom moest. Kan me goed voorstellen dat je even net minder op je zit let als ik naast je sta en je letterlijk op je vingers sta te kijken :P Paard is verder ook zo krom als een hoepel, hij heeft nogal de neiging om je naar links te smijten :o
Hij heeft 't heel netjes gedaan met een vreemde ruiter, en Yamcha ook op een vreemd paard :j

Wat klinkt onheilspellend? Dat Yamcha met de voltige singel op Vegs moet gaan zitten van mij? Is juist heel fijn, om op die manier kennis te maken met het rijden zonder zadel. Liet de pony kindjes ook altijd met de voltige singel hun eerste galopje maken op de manege, natuurlijk aan de longe. Denk dat ik dat met Yamcha ook doe hoor, eerst in stal aan de longe en dan kijken hoe het gaat.