Het is zeker een uitdaging!!
Ik ben ook helemaal gek op het paard, omdat ie juist zo rustig is, want ik heb een tijd lang weinig vertrouwen gehad in paarden en dan is zo'n paard het beste wat je kan hebben.
Het is idd zo dat ze zich vasthoudt vanwege haar manegeverleden, tenminste dat denken wij (m'n instructrice en ik ook). waarom ik dit wil veranderen is omdat ze last van d'r spieren krijgt (vooral rug, net achter het zadel) omdat ze zich zo vast houdt. Als ze lekker losgelaten loopt is ze ook vrolijker! (zoals bijvoorbeeld in het bos, of op een spannende wedstrijd)
Maar ja ik rij er niet alleen op. Helaas is de andere ruiter wat minder ervaren, en dus ook minder consequent in het voorwaarts rijden enzo. Aan de andere kant is dit weer een voordeel, omdat ze dan niet de hele week alleen maar met hetzelfde bezig is.
Bedankt voor alle tips!! Misschien ga ik wat granenmix proberen..Mijn rijstijl was sowieso al veel overgangen rijden en schakelen, dus dat houd ik gewoon vol. Is ook een leuke manier van rijden trouwens!
Ze is nu ook geschoren en heeft het wat minder warm bij het rijden (had echt zo'n pluisvacht), dus dat helpt al weer iets. Vorige wedstrijd viel ze stil in de proef vanwege de enorme hitte in die binnenbak. Aanstaande zondag zal ze daar dus geen last van hebben!
Groetjes!
Lot