Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

HBZ schreef:Ik denk dat jou probleem vrij normaal is, gezien de hoogte van de sprong en gezien het stukje dat jij vrij groot lijkt op de pony. Ik kan natuurlijk van een foto niet helemaal beoordelen of je te groot voor de pony bent, maar jou voeten steken ver onder de pony, dat is voor mij een reden om te denken dat je te lang bent.
Nu is het probleem natuurlijk nog niet opgelost, maar dat verklaart al veel. Daarnaast heb ik het idee dat de pony haar nek vrij kort is, wat voor een lang persoon nog lastiger word om mee naar voren te gaan.
Als er een mogelijkheid is ga is op een andere pony springen en probeer het verschil te voelen.
Als jou pony springt en je hebt het gevoel dat je na de sprong als je mee naar voren gaat voorover van de pony rolt, dan moet je wel meer achterover zitten.
Verder als advies nooit voor de pony uitspringen, maar juist een iets er achteraan springen, zo kan de pony haar voorbenen beter omhoogbrengen en onderzich leggen. Doordat het gewicht van jou iets minder snel op de voorbenen komt.
Verder spring jij nu heel laag en dan is het gewoon niet nodig om heel ver naar voren te zitten, op hoge sprongen ga je vanzelf gemakkelijker mee naar voren, je moet dan denken aan de hand moet via de nek/hals naar de mond, dus je laat je handen gewoon over de hals heen glijden naar voren en dan moet je wel je rug buigen ander kom je er niet, en inderdaad zoals hiervoor gezegd is doe het voor jou gevoel extreem, dan zit je waarschijnlijk goed.
en oefen in galop ook je houding, stel je bijv. voor dat bij E een lage tak hangt en dat je daar onderdoor moet.
xSaarSaar schreef:TS, als ik het zo zie zou ik je beugels een flink aantal gaten korter doen en proberen je lichaam te buigen.
Het lijkt of je erg statisch blijft, probeer te ontspannen, knik wat meer in je heupen en buig wat naar voren. Succes!