paard struikelt vaak wat kan ik er aan doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Re: paard struikelt vaak wat kan ik er aan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:12

Als je ernaast loopt, doet je paardje het dan ook?
Want zoniet, kan het ook zo zijn dat jij hem hindert in zijn bewegingen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:21

geerke schreef:
goh....arme paarden hier die misschien last van artrose hebben en daardoor struikelen......en vervolgens aan het werk geschopt worden :7
Paarden struikelen vaak omdat er iets aan de hand is,te lange tonen of artrose,peesblessures enzo.
Ik zou voordat ik ze voorwaarts zou schoppen toch zeker willen weten wat de reden is.

mijn paardje een tinker van 9 struikeld ook veel ik heb hem tot nu toe niet veel gereden omdat hij nog niet uitgegroeid was, dit voorjaar wilde ik gaan beginnen met doorrijden (LANGZAAM OPBOUWEND) 1 a 2x per week en dan opvoeren, hij rijdt nl in de wintermaanden helemaal niet omdat hij 24-7 buiten loopt.

heeft geen artrose, bij onze 3e rit struikelde hij in galop geen takken kuilen oid te zien zo erg dat het mij fataal had kunnen aflopen.
maar dit terzijde wat me wel opviel dat hij een erg rustige galop had normaal met buitenrit geeft ie gas en gebeurd het zo goed als niet nu had ik een andere kleinere ronde genomen omdat ie de dag ervoor al had gereden gewoon relaxed niet geforceerd gisteren begon ik m weer te rijden voor t eerst sinds ons ongeval.
rustig in de wei stap en draf maar daar loopt ie minder voorwaarts dan buiten en tipkte constant aan struikelde zelfs in stap