Paard doet mond open met stang en trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:21

nickynicole schreef:
Ik vind de uitspraak pijn nogal heftig hoor. S&T lijkt nu net een of ander martelwerktuig.

Maar dat is het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:23

Ben ik de enige die het raar vind, dat iemand die PSG mag rijden. Advies vraag op bokt over een S&T? Zo iemand zal toch wel mensen in de buurt hebben, die er 1000x meer verstand van hebben. Dan de B ruiters van bokt ? (want dat is toch wel 99% van bokt)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:23

GamblersCup schreef:
nickynicole schreef:
Ik vind de uitspraak pijn nogal heftig hoor. S&T lijkt nu net een of ander martelwerktuig.

Maar dat is het ook.

Ja je hebt gelijk,dierenbeulen en martelaars dat zijn we!! :(:)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Anoniem schreef:
Ben ik de enige die het raar vind, dat iemand die PSG mag rijden. Advies vraag op bokt over een S&T? Zo iemand zal toch wel mensen in de buurt hebben, die er 1000x meer verstand van hebben. Dan de B ruiters van bokt ? (want dat is toch wel 99% van bokt)

Vragen staat vrij,op welk niveau dan ook,zo kunnen we allemaal weer wat leren en in de paarden ben je nooit uitgeleerd,op welk niveau dat ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:30

Paddenpad schreef:
Anoniem schreef:

Vragen staat vrij,op welk niveau dan ook,zo kunnen we allemaal weer wat leren en in de paarden ben je nooit uitgeleerd,op welk niveau dat ook!

Misschien ben ik gewoon te sceptisch! dat kan ook hoor..

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:43

Ik vind het raar van een reactie van omdat je PSG rijdt ook maar direct een oplossing voor al de komende problemen ook maar moet weten, of dat als je PSG een heel team rond je hebt?!
Dit is toch minder waar?
Ik ben op 2 seizoenen tijd 3niveaus gestegen dus ik reed provinciaal L en dan overgang M dan Nationaal M10 en nu vind ik klaar te zijn om de overstap naar de PSG te maken.
Ik doe dit tot nu toe allemaal op mijn eentje, buiten men ouders en vriend heeft mij tot nu toe niemand geholpen. Ik ben nu pas echt verder aan het gaan met een goede begeleiding, omdat ik op zulke problemen stoot zoals in dit topic vermeld. Op PSG niveau zien de lesgevers allen wat je hun biedt maar denk maar niet dat ze al hun ervaring opeens ga delen. Hier in Belgie hebben ze nogal gauw schrik als je hoger als hun zou eindigen.
Omdat hier op bokt heel veel verschillende meningen zijn, zowel positief als negatief, vindt ik het altijd plezant om ervaringen te delen. Er zijn genoeg bokkers die al met S en T gereden hebben en dit misschien ook wel meegemaakt hebben, zonder een PSG niveau te hebben.
Ook hebben we tegenstanders van SenT en dit vind ik ook best OK ik zou ook liever met mijn gewoon trensje starten maar het reglement kan ik nu eenmaal niet veranderen.

Het niveau heb je trouwens altijd aan je brave voor je werkende viervoeter te danken en niet aan wel of veel ervaring! Ik wil gerust zeggen dat ik nu in een wereld terecht kom waar ik me heel onzeker voel, want je komt toch terecht tussen het echte werk en niet zomaar niveau 1,2,3 of 4. Maar een niveau waar je internationale selecties kan behalen.
Helemaal geen wereld waar je na je proefje vreemde je komen zeggen van probeer dit of dat eens te oefenen je gaat zien het zal beter gaan en betere punten leveren.
Nu is de conccurentie bikkel hard, en tof dat hier op bokt mensen zijn die willen helpen en je het gunnen je probleem mee op te lossen

Sorry dit moest er even vanaf _-:( ^)

Paddenpad

Re: Paard doet mond open met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:58

Daarom TS gewoon vragen wanneer je iets wilt weten,daar leer je alleen maar van en hoef je je niet voor te schamen,echter is het niet altijd zo dat mensen geen informatie willen delen maar men weet ook niet altijd of iemand zonder te vragen zomaar informatie willen ontvangen,omdat er veel mensen in de paardensport zijn die denken dat ze het allemaal wel weten of beter weten en niet open staan voor een idee van een ander omdat ze zich dan beschaamt voelen.

Dus wanneer je vraagt weet men ook dat je informatie wilt ontvangen,dus wanneer ik met een vraag zit waar men in mijn omgeving geen kaas van gegeten heeft dan kijk ik even verder en probeer de mensen te bereiken die misschien meer inzicht of ideeen zouden kunnen hebben voor een oplossing,vandaar dat ik bij de Familie van Silfhout terecht gekomen ben omdat ik wist dat hun dat probleem ook gehad hadden met Ruby en was benieuwd hoe dat hun dat opgelost hadden en dankbaar dat zij die informatie doorgespeeld hebben naar mij toe want het werkt!

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:00

dus ik stond hier ook voor open om het toch maar eens te proberen, Baadt het niet schaadt het niet

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:07

Nee inderdaad en ben benieuwd hoe jouw paard het ervaart!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:08

De tips om toch eens te kijken naar verschillende bitjes zou ik ter harte nemen. Als jij iemand in de omgeving hebt met wat meer ervaring zou ik die vragen met je mee te kijken!
Ik heb ook even moeten zoeken voordat ik een comfortabel bit voor mijn merrie had gevonden. Hoeveel ruimte heeft jouw paard in de mond? De mijne had een hangend rooster dus daarom zat de stang met veel tongvrijheid juist helemaal niet lekker. Uiteindelijk paste haar een dunnere stang met kleine tongboog en een enkelgebroken onderlegtrens het beste.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:17

Paddenpad schreef:

Jep. Maar ik zal er geen discussie over beginnen, er zijn al zoveel topics over. Dit is niet de juiste.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

GamblersCup schreef:
Paddenpad schreef:

Jep. Maar ik zal er geen discussie over beginnen, er zijn al zoveel topics over. Dit is niet de juiste.

Nope,dus dan kun je daar lekker gaan discussieeren,zodat TS hier gebaat is bij zinnigere opmerkingen/tips! :wave:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:21

Echt een ontzettend zinnige opmerking van jou! Toppie! Echt een aanvulling! :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:23

GamblersCup schreef:

:wave:

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:24

ambre schreef:
Toch zit het in je basis,het paard moet beter in aanleuning komen.
Juist als je wat meer druk krijgt zul je merken dat het minder wordt.
Naar de hand toe drijven dus en dat opvangen in de hand.
Dan sluit de mond vanzelf weer.

Ik ben het met bovenstaande eens.
Zorg ervoor dat de aanleuning niet te los/vast is. Dus iets meer druk op twee teugels met toch wel een ontspannen hand.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:25

Paddenpad schreef:
GamblersCup schreef:

:wave:

En nog eentje _O-

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:28

Ik heb ook al vermeld dat hij het meer doet al ik de stang laat doorhangen , maar stel je voor als ik losrijdt en de stang laat hangen en alleen met de trens inwerk doet hij zijn mond ook lichtjes open. Dus toch meer naar de aanleuning werken dan? even weer meer de basis opnemen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:38

Colani schreef:
Ik heb ook al vermeld dat hij het meer doet al ik de stang laat doorhangen , maar stel je voor als ik losrijdt en de stang laat hangen en alleen met de trens inwerk doet hij zijn mond ook lichtjes open. Dus toch meer naar de aanleuning werken dan? even weer meer de basis opnemen?

Basis is iets voor alle dagen.
Probeer dus veel kleine ophoudingen te geven zonder het contact met de mond te verliezen. Blijf d.m.v. je hand communiceren met de paardenmond.
Het is verder natuurlijk moeilijk om vanaf hier je de juiste instructie te geven. Dus zoek iemand die je hierin kan helpen. En helaas zijn goed instructeurs dun bezaaid.
Succes ermee!

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:40

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn paard had erg last van de hoeveelheid argentaan in zijn mond. Ik ben in overleg met mijn instructructeur overgegaan op een hele dunne onderleg trens dubbelgebroken en de dunste stang die ik kon vinden. Je moet er dan natuurlijk wel om denken dat deze scherper inwerkt. Het werkte prima en heb er altijd met veel plezier mee gereden.

Succes ...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:35

Volgens mij kun je wel aan de slag met de tips. En ik ga dat ook doen. Dus bedankt dat je een topic hbet geopend want ook ik heb er wat aan gehad. En ach die penny-meisjes....... S&T martelwerktuig...... Ach wat moet ik er van zeggen... Het martelwerktuig start waar de rijtechniek stopt zullen we maar zeggen.

Wil je me op de hoogte houden van de bitten die je hebt getest? En resultaat natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:41

nickynicole schreef:
Volgens mij kun je wel aan de slag met de tips. En ik ga dat ook doen. Dus bedankt dat je een topic hbet geopend want ook ik heb er wat aan gehad. En ach die penny-meisjes....... S&T martelwerktuig...... Ach wat moet ik er van zeggen... Het martelwerktuig start waar de rijtechniek stopt zullen we maar zeggen.

Wil je me op de hoogte houden van de bitten die je hebt getest? En resultaat natuurlijk.

Als je goed kijkt wordt door zoveel mense de s&t verkeerd gebruikt, en ja ook door de grote ruiter, dus ga het hier niet hebben over pennymeisjes, als je echt weet wat er in je paard zijn mond hangt en je realiseert wat het kan aanrichten zou je deze reactie niet plaatsen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:50

@Joolien ook jij wordt doorverwezen naar hetzelfde topic als Gamblerscub,kunnen jullie daar lekker samen over gaan discussieren terwijl de volwassen mensen hier elkaar bruikbare tips kunnen geven.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:57

:D

Er zijn op Bokt vele internetruiters en maar weinig ruiters die hier uit eigen ervaring mee kunnen spreken.

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:02

Ja hier kunnen we oneindige discussies over voeren maar niet veel aan veranderen. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van mijn ervaringen en alles wat ik ga proberen. als jullie dit ook doen natuurlijk.
Het eerste ga ik vrijdag eens proberen gewoon dat van het hooi ;) dat kan ik direct proberen. en voor nieuwe bitten wacht ik even tot maandag wat men nieuwe instructeur zegt. ik ga hem eerst zijn lesgeven en zien wat hij er over zegt zonder ik er over begin

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:20

Succes TS en hou ons op de hoogte!! Prettige training! +:)+