drukke draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurchika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 17:48

In_Black schreef:
Ze heeft nooit gekoerst, waarschijnlijk wel in training gestaan. Grappig, ik ken haar fokker wel.
Aangezien het om een tienjarig, (bijna elfjarig) paard gaat, kun je er van uit gaan, dat ze heus wel is gebruikt als rijpaard en dit echt niet gaat om een dier wat helemaal "omgeschoold" moet worden.

Fleurchika, benen strekken is meer dan elke dag worden gereden. Met dravers is niks mis, maar het is noodzaak dat ze elke dag minstens een uurtje of zes de wei in gaan.

ze word elke dag gereden, en ze gaat elke dag in de wei ;)

het is natuurlijk een kwestie van wennen, ik denk dat het over een weekje of 2 wel goed gaat hoor ;)

fleurchika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 17:49

ik ga al jullie tips goed gebruiken! superbedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:51

Dressuur met een draver is nu eenmaal minder voor de hand liggend dan met een normaal rijpaard. Ik hoop voor je dat ie rustige wordt maar het blijven speedhorses...

In_Black

Re: drukke draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:54

Zo erg als jij het stelt is het ook weer niet, Joolien. En zeker niet bij deze. Ik weet waar ie vandaan komt en weet precies wat voor paarden deze fokker heeft, helemaal geen hete donders. En met een draver kun je net zo goed in de basisdressuur rijden. Alleen als je wat hoger op wilt, lukt dat meestal niet. Verder heeft deze nooit gekoerst dus zal deze ook vanaf het derde levensjaar al niet meer zijn getraind voor de drafsport.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:56

Kijk langzaam aan word je verhaal duidelijker.

(handig is om het hele verhaal in je OP te zetten)

Als je instrcteur er al M2 mee is geweest en die persoon jou nu begeleid dan ben je al goed bezig :j
Miss neemt ze je wel in de maling maar dat zal jou instructeur snel genoeg zien.
Lekker de beentje's laten strekken,en even de tijd geven.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 07:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) Je hebt een halfzusje van die van mij, ze hebben dezelfde vader :)

Wanneer is ze druk? Aan de hand of in de stal of de wei, of met het rijden? Is ze veranderd van voer of staat ze nu meer op stal? Kan allemaal van invloed zijn. Die van mij kan ook wel druk zijn, maar het is vaak een kwestie van de energie in goede banen leiden :+ Dus aan het werk, ook mentaal werken en meedenken. Laten lopen tot ze moe zijn heeft vaak enorm weinig zin :+

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:02

aerdenhout1 schreef:
Oeps...meisje van 12 met een draver!
Ik denk zo snel mogelijk hulp zoeken van een instructeur/trice die ervaring heeft met dravers en jonge kinderen!

Wat is daar mis mee?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:25

TS, je hebt inderdaad al veel wijze tips gekregen! Neem ze ter harte :D Goed dat je begeleiding hebt.

Zoals ik het lees heb je een merrie die je ook vooral denkwerk dient te geven. Dravers zijn intelligente paarden en houden best van een uitdaging. Zorg er zelf voor dat je altijd rustig en beheerst blijf. Niet 'frustie' raken als iets niet meteen lukt, zeker niet bij Draverdames :D
Ik weet zeker dat als je tips en begeleiding goed opneemt dat je een fantastische band met haar krijgt!

Succes en geniet!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:38

Heb er ook zo eentje zet haar mss eerst los in de bak of longeer haar eerst is goed en probeer haar wat werk te geven iets waar ze haar aandacht bij moet houden. maar als je haar net hebt leer haar dan eerst kennen en geef haar de tijd om te wennen. dravers zijn meestal wel wat heviger maar kunnen ook wel rustig zjin. probeer zelf niet in paniek te geraken of paniekerig te worden ze lijken of ze alles aan het geven zjin maar in feite kunnen ze nog vele sneller neem het van mij aan. verder veel plezier met je draver het zijn inteligente en lieve dieren die zeer veel van hun baasje houden MAAR het zijn wel paardjes waar je elke les een avontuur mee beleeft!!!

grtjs Demi

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:06

Is ze druk in de zin van stuiterig, dribbelig of gewoon erg snel met rijden? Mijn eigen draver kan ook druk zijn als ze gespannen is, of gewoon fris (als er veel wind staat zoals nu bijvoorbeeld). Als ze fris is, helpt even longeren van tevoren wel, dan maakt ze wat bokkesprongen en draaft een paar rondjes met veel vertoon snurkend rond met de staart in de lucht en daarna ontspant ze weer. En met rijden inderdaad goed aan het werk zetten met veel figuren enzo, dan moet ze zich concentreren en heeft ze niet de tijd om jolig te gaan stuiteren.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:26

DB_CARTAGO schreef:
Heb er ook zo eentje zet haar mss eerst los in de bak of longeer haar eerst is goed en probeer haar wat werk te geven iets waar ze haar aandacht bij moet houden. maar als je haar net hebt leer haar dan eerst kennen en geef haar de tijd om te wennen. dravers zijn meestal wel wat heviger maar kunnen ook wel rustig zjin. probeer zelf niet in paniek te geraken of paniekerig te worden ze lijken of ze alles aan het geven zjin maar in feite kunnen ze nog vele sneller neem het van mij aan. verder veel plezier met je draver het zijn inteligente en lieve dieren die zeer veel van hun baasje houden MAAR het zijn wel paardjes waar je elke les een avontuur mee beleeft!!!

grtjs Demi

Eerst goed longeren heeft weinig zin, bouwen ze alleen meer conditie van op en meeste Dravers kunnen heeeeel lang doorgaan. Goed aan het werk zetten kan beter helpen, afleiding zoeken.

En elke rit een avontuur, valt ook reuzemee hoor ;) Het zijn soms net echte paarden :')

Ze moet waarschijnlijk gewoon wennen aan haar nieuwe plekje en nieuwe baas :j

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:32

ik heb (waarschijnlijk) ook een draver... zij is ook vaak erg druk, je zut er mee moeten leven... :') ze is al veel rustiger geworden... je moet het tijd gunnen en veel met dr op pad gaan en haar genoeg beweging geven! en vooral bepalen wie de baas is. pas als zij jouw vertrouwt zal ze rustiger worden. ze heeft waarschijnlijk gewoon veel energie, dus zorg voor veel afwisseling en beweging. je moet dr inderdaad niet afmatten, maar zorg wel dat ze voldoende beweging krijgt! succes!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:44

@ marrit: ja kan helemaal kloppen en soms zijn het net gewone paarden tis waar wat ze zeggen.