Ik zal proberen een paar dingen wat duidelijker te maken.
Tyrza:
Citaat:
Anne, het lijkt me in ieder geval dat je paard TEGEN je beenhulp inkomt en je zo als het ware een soort wijken afdwingt.
Hoe is je paard over het algemeen in de aktiviteit? Als ik dit zo lees, denk ik dat hij niet aktief is en hij het tempo een beetje bepaald. Klopt dit? Correct me if I'm wrong....
Ik denk niet dat ze echt tegen mijn beenhulp inkomt. Het is namelijk zo dat ze eerst nogal slecht voor mijn been was, en ik dat door veel trainen ( samen met mijn instructrice ) dat heel veel beter heb gekregen. Op momenten dat ze erg slecht reageerde op mijn been, moest ik haar daar goed op aanpakken, iets wat ik ook heb gedaan. De reactie op mijn been is nu dus echt heel goed, ze loopt lekker voorwaarts en schakelen ( verzamelde draf, arbeidsdraf, middendraf ) gaat ook vloeiend, dat zal het probleem niet zijn.
Desiree:
Citaat:
Ik denk dat jouw paard correct reageert op de hulpen. Laat dat been nu eens gewoon op z'n plaats liggen (dus niet naar achteren leggen) en kijk dan eens wat er gebeurt?
Dit zou idd wel een oorzaak(je ) kunnen zijn, aangezien ik altijd geleerd heb dat je, je binnenbeen naar achter moet leggen bij het wijken, maar daar zijn de meningen dus ook over verdeeld ( als ik het goed begrijp ) Ik ga deze week zeker aan het werk met de tips die ikheb gekregen en ik probeer ook om mijn binnenbeen eens niet naar achter te leggen.