Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
janouk schreef:Welkom in de Haflingerwereld![]()
De Haf doet het, omdat het werkt. De verzorgster zal dus heel consequent moeten zijn. Al vanaf het moment dat ze het halster omdoet en het paard uit de wei/stal haalt. Niets accepteren. En dat is oooooo zo moeilijk, omdat Haflingers heel lief kunnen kijken. Maar geef ze een vinger en ze nemen de rest van je arm. haha.
Jij bent blijkbaar veel consequenter en daarom geeft het bij jou (nog) geen problemen.
Dus aan de slag met consequent en duidelijk zijn voor de verzorgster en voorlopig op weg helpen, want zolang de verzorgster onzeker is of ruimte geeft, blijft dit doorgaan en je wilt geen ongelukken.

)TTessa schreef:aeolusnr1, waarom zeg jij dat de fout bij de verzorgster ligt?
De "fout" kan even goed bij het paard zelf liggen!
. En uiteraard zal de eigenaresse wel weten dat het een wisselwerking is. Maar jullie noemen je pony nooit dom? Bokt is weer goed heilig bezig 

) achteruit zetten. goed bitje erin, eventueel met dubbele teugel, zodat paardlief zeker niet vooruit kan aanzetten, en achteruit maar. vroeg of laat geven ze op, en zolang ze netjes achteruit gaan kun je zacht zijn met je hand, maar als ze er vandoor willen pleuren heb je wel iets meer te zeggen.WhySoWhite schreef:Ja, achteruit en dan omhoog komen en omklappen en onder die bok komen op het asfalt zeker![]()
Buiten dat als je prima kan rijden kan je best een paar bokken uit zitten.
Gineke schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dat de oplossing is hier. Dunja is de verzorgster momenteel gewoon te snel af, en eenmaal richting huis gáát ze gewoon.
Daarnaast ben ik bepaald geen fan van handen-op-de-knieen. Desperate situations call for desperate measures, ik weet het, maar met de hand zo laag werkt het bit zo naar en scherp in...
Als ik dacht dat t daaraan zou liggen, of dat dat de oplossing zou kunnen zijn, misschien, maar ik denk dat het zaak is dat het helemaal niet meer komt tot het punt dat de verzorgster alle controle kwijt is. Op dat punt houd je er sowieso niks meer aan en de pony zo veel pijn doen werkt dan waarschijnlijk alleen maar averechts. Ook naderhand, als ze de volgende keer haar bit in moet. Nu neemt ze het probleemloos aan.
)
eridinges schreef:Alleen al van de titel gaan mijn haren overeind staan.
Misschien iemand anders zoeken? Er is duidelijk geen klik denk ik zo..
En anders meegaan, geloof mij jou pony is duidelijk niet dom en zoekt zelf de mensen uit waarmee ze wil werken.