ze gaat veel te hard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eleanne16

Re: ze gaat veel te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:52

Lastig zeg
Maar wat Wiifke zegt kan wel eens zo zijn.
Misschien kan je eens een liedje zingen op je paard daar worden ze meestal wel wat rustiger van.
Ik heb niet echt heel veel tips maar misschien als ze echt heel hard gaat op de volte zetten en dan steeds iets kleiner rijden

TTessa

Re: ze gaat veel te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:58

Ik heb daarstraks tijdens het rijden van alles geprobeerd.
Bij een versnelling: haar op een kleine volte gezet, mijn zit verandert, wooh gezegd, ik heb haar zelf 1 keer is helemaal laten uitlopen...Er was niet veel dat hielp.
Maar vanaf het moment dat ik echt heel de tijd overgangen reed en veel figuren begon ze wat meer te ontspannen en rustiger te draven.

Na een dik halfuur begon ze zelf wat meer aan de teugels te lopen. :)

Maar toen reed mijn zus erop en ze was weer niet te stoppen, ze schudde constant met haar hoofd, nam het bit vast. :?
(ik doe samen me mijn zus die halve stal maar zij kan zich echt niet ontspannen. Omdat ze me heeft zie vallen is ze echt bang geworden.)

Ik heb een afspraak gemaakt met een professioneel ruiter voor woensdag, zij gaat het tuig eens helemaal controleren.

Ik ga haar ook wat tips vragen, maar als iemand nog iets weet, laat het me gerust weten! :)

Alvast ontzettend bedankt voor de vele tips!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:16

je moet zowiezo niet je teugels al te kort maken want dan gaat je paard nog kleinere stapjes maken en lijkt het alsof hij nog harder gaat, ik had ook een shettie die dat deed in draf, als hij er dan vandoor ging, ging ik een kleine volte rijden in draf en dan kijken of hij rustiger werd, was het wel zo reed ik door, ging hij er weer vandoor reed ik nog een volte