Hakken te veel uitgedrukt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:23

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een kwestie is van veel oefenen en er bewust mee bezig zijn :) Dat is wat bij mij in ieder geval een beetje helpt.

Robin

Re: Hakken te veel uitgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:33

Beugels langer doen heeft bij mij goed geholpen. Het is even wennen :j

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:56

Zal het zsm eens gaan doen. door griep kan ik helaas nog even niet rijden maar ik zal jullie instructies opvolgen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:21

Ik zat ook al te denken aan de beugels wat langer te doen, dat helpt misschien al heel veel :)

Verder heb ik tijdje terug eens een les gehad van een Amerikaanse vrouw die heel erg let op houding en dan van je kruin tot het puntje van je tenen. De hele les is alleen maar daar aan besteed en ze zette iedereen in de 'juiste' houding. Wat ik daarmee bedoel is een houding waar je lichaam het minste belast word omdat je botten zo gestapeld zijn dat zij het draagwerk doen inplaats van je spieren.
Ik drukte mijn hakken ook te ver uit volgens haar (terwijl ik dat verder altijd heel netjes deed) maar de onderkant van mijn voet moest horizontaal zij. Zo heeft je enkel blijkbaar meer veerkrachtigheid dan als die al iets naar beneden is gedrukt.

Zelf rijd ik bijna altijd zonder zadel maar als ik wel eensmet zadel rijd let ik tegenwoordig altijd op mijn hakken en dat mijn voet horizontaal is. Het voelt wel heel vreemd omdat ik jaren anders gewent ben, maar ik merk wel positief verschil!

Misschien heb je wat aan het bovenste stukje wat ik net beschreef en kan je het eens proberen :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:30

Dankje voor je bericht _vivi_ ;)