Welk soort bit heb ik nodig+hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:15

M_D_H schreef:
maar waarom rij je niet met sperriem?
want als je echt zo bang bent dat het bit hem pijn doet kun je de sperriem er beter wel aan doen :)

Ah en waarom is het dan?
kan het zijn dat je minder hard moet sturen ofzoiets??

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:15

M_D_H schreef:
want als je echt zo bang bent dat het bit hem pijn doet kun je de sperriem er beter wel aan doen :)

Waarom doe ik hem dan minder pijn???

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:16

DB_CARTAGO schreef:
M_D_H schreef:

Ah en waarom is het dan?
kan het zijn dat je minder hard moet sturen ofzoiets??

euhm, niet banketstaaf bedoelt, maar sturen doe je niet met de teugels :n
sturen doe je met je lichaam (gewicht, meedraaien etc etc etc)
de sperriem zorgt er voor dat het bit stiller in zijn mond ligt waardoor het paard hier minder last van heeft :)

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:24

@ midgie: als basis heb ik vooral grondwerk we zitten nog in de draf fase, we proberen hem nu rustig te laten wennen aan het galloperen met ruiter dat is nog al hobbelig in het begin wilde hij nooit in gallop gaan op cirkel ik weet nu waarom hij dat deed zijn achter been was nog niet sterk genoeg en hij dacht altijid dat hij zou vallen dus proberen we op de rechte lijn. We zetten ook vaak schrikparcoursen waardoor hij niet zo snel schrikt en maken wandelingen in het bos en langs de weg hij is hier wonderbaarlijk genoeg heel braaf mee...
We proberen hem nu rustig aan een vast tempo te laten wennen hij gaat graag nogal snel maar dit komt dor dat hij nog niet zo vast staat met ruiter zeggen verschillende bokkers nu hier gaat het vrij goed alleen is het in het begin eventjes tempo maken maar na een 20 al minuutjes is hij braaf( het is wel een jong paard)

grtjs Demi

DB_CARTAGO

Re: Welk soort bit heb ik nodig+hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:26

ja weet ik maar hij heeft het in het begin geleerd te sturen met de teugels we proberen nu over te schakelen met het sturen met de benen en met gewict enz..

Dus het is eigenlijk beter met sperreriem